RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články

Jiří Šimek © 2007

5. závod ZVK 2007/2008 (9. 2. 2008)

5. závod IV. ročníku Závodů Valašského Království se jel v sobotu 9.2. v tělocvičně ZŠ v Pozděchově. Již od sedmé hodiny ranní se začali trousit přihlášení závodníci.
Jely se tři kategorie:

2WD (5článků motor 180) – jelo pět závodníků, tuto kategorii jezdí hlavně žáci a začátečníci, je to vcelku nejlevnější kategorie.
Vítězem této kategorie se stal Stanislav Ptáček senior -100 kol, o kolo za ním byl Filip Pykal z Olomouce, jezdící za Vizovice a s devítivteřinovou ztrátou ho pronásledoval malý Honza Ptáček – nejmladší účastník IV. ročníku ZVK.
Čtvrtý skončil Roman Štalmach se svojí babičkou (5roků staré amatérské eco). Snad se příště polepší! Pátý skončil nováček v této skupině žák Radim Mocek. Kromě Filipa jsou všichni ze Vsetína.

Druhá kategorie 2WD 4 články motor 300 vznikla díky podvozkům Skalpel od Robitroniku. Oproti čtyřkolkám je to pomalejší kategorie a proto ji jezdím i já „stařík“ . 2WD 4/300 jsme jeli ve slabším počtu čtyř závodníků.
Vítězem této kategorie se stal Jirka Hrabec z Havířova, letos jezdil v ZVK celkem obstojně čtyřkolky, ale při třetím závodě ZVK si půjčil od Honzy Kratochvíla na jednu rozjížďku jeho dvoukolku. Ta mu natolik „učarovala“, že 4. a 5. závod přijel již se svojí dvoukolkou.
Takže 1. Jirka Hrabec – vykuchaný Xray, o dvě kola za ním po velké bitvě Ivo Kavánek (Skalpel), já Fanán se 107 koly 3. místo (vykuchaný Xray), pro technické problémy čtvrtý skončil Zdeněk Janoš (Skalpel) 101 kol.
Do počtu nám chyběl M. Pazdera, D. Čevela a možná i ten z Vás, komu jaksi nechce jezdit jeho čistokrevná čtyřkolka. Stačí jen na zkoušku vyndat středový kardan a přepájet konec pětipaku na čtyřpak. To že zničíte kousek smršťovací fólie, se nic neděje. Lépe se Vám ventiluje teplo z baterií, jak při jízdě, tak při nabíjení. Jak jednoduché!! A pro Vás „nová kategorie“ je na světě.

Další kapitolou našich závodů jsou čtyřkolky na pět článků a motor velikosti 300 tedy 370 motor! Tato kategorie vznikla hned po uvedení Xray 1:18 na trh. Dodávané el.motory (180) byly „líné“ a my tehdy ve dvoukolkách už jezdili „zlaté stoosmdesátky“. Tehdy je dovážela firma Pelikán Pardubice do elektroletadel. Nejdříve jsme měli duralové držáky univerzální, tedy 180/300. A se třístovkou to bylo to pravé ořechové. A třístovky s pětičlánkem se u nás jezdí dodnes. Je to vcelku levná finanční záležitost a když se podíváte do výsledkovky našich čtyřkolek (5/300), tak tam jsou mezi závodníky v umístění veliké rozdíly! Je to vidět v posledním závodě!
První tři na bedně Rajdus Pavel, Kratochvíl Karel a Pavel Schiller jsou bezkonkurenčně jedničkami. Čtvrtý Tom Brodský na třetího ztrácí za tři desetiminutové finálovky rovných 10 kol. Desátý umístěný Petr Sekula na třetího ztrácí už 21 kol, mezi prvním a posledním byl rozdíl v jedné finálovce 15 kol, ale Jarda Pykal bojoval, je to letošní nováček a je velice snaživý.

Toto by bylo snad vše, co se týká 5. závodu ZVK.
Výhledově počítám i s modely 1:10, snad by stačila pro začátek jedna skupina, co by jela s el.motory Mig 500.

Jestli mohu, tak ještě prozradím to, že kdo jezdí jenom osmnáctiny, tak se pojede seriál „Valašské léto v tělocvičně“ - kategorie ty samé + 4WD open. Navíc pro ty, kterým imponují ještě menší měřítka, pojedou 1:24 a Mini Zetka stock a open! Takže se máte na co těšit !!

Několik fotek ze závodu najdete zde.

Další závod se jede v neděli 2.3. začátek v 8.30 hod.

Fanán Stodola, RC auta Vizovice o.s.