RC Auta Vizovice o.s.
Pravidla
Soutěže
Články

Jiří Šimek © 2007

2. závod ve Skřipově (14. 6. 2008)

Je neděle 15.6., den po druhém závodě ve Skřípově a já Vám popíši, co se všechno událo. Slušná účast závodníků – 22 monstrů, 25 buggyn a nová kategorie truggy 1:8 6 závodníků.
Jak jsem posledně popisoval krkolomnou trať, tak kluci ze Skřípova, jak slíbili, tak tu trať upravili. Dokonce natočili video, aby všichni viděli, že je to sjízdnější a aby nalákali zpět ty, co to posledně vzdali. Z videa bylo jasné, že trať se těmito úpravami zrychlí a bude plynulejší, ale pojďme k vlastnímu závodu!

Ráno v pohodě přijedeme, rozbalíme se a já startuji motor. Motor v pořádku, akorát ho zahřátý trochu pošteluji – a teď to začalo. Motor začal blbnout – nešel prostě seřídit. Hledám příčinu a nemohu na nic přijít. Nakonec prohlížím palivové hadičky, v jedné je malá dírka před „karbecem“ a na koncovce tlumiče je konec tlakové hadičky natržený, obě hadičky zkracuji. Startuji a je to pořád stejné. Vymontuji celý karburátor, celý ho komplet rozdělávám a proplachuji ho. Znovu startuji a ejhle motor běží a reaguje i na seřizování. Toto jsem stihnul přesně do rozpravy. Trénink je fuč. Hned první rozjížďkou dávám 6 kol a dlouhý dojezdový čas. Špička jede kol sedm. Druhou rozjížďku 3 kola a třetí nula, protože se mi povolilo hlavní oz. kolo. Či-li po rozjížďkách 14.místo a jedu semifinále. Nakonec jsem skončil na šestnáctém místě.

A Fanánek? Ten odpadl ve finále ve čtrnácté minutě z druhého místa, nakonec skončil na šestém místě. Co k tomuto závodu dodat? Další závod bude určitě lepší. A k motoru? Snad jezdit vyšší teploty až kolem 150°C!? Aby se spaloval i olej, kterého je v každém palivu hodně!

První závod truggyn se ukázal jako dobrá volba. Ony totiž jezdily stejně rychle jako buggyny. Ba co víc – za 15 minut najely o kolo víc. A buggyny? Ty se jely protentokrát i mezinárodně. Přijeli tři závodníci z Košic a jeden z nich vyhrál! Martin Beníček skončil čtvrtý.

A ještě na závěr bych chtěl jednu zajímavost. V truggynách jel Pavel Rajdus s elektrou stejného měřítka (1:8). Jel sice mimo pořadí, ale jeho truggy se prala v pětiminutových rozjížďkách statečně. Jezdila na třetím místě, což je velice slušné. Tato konverze – či-li přezbrojení na elektru se v dnešní době dá normálně koupit! Já osobně jsem měl z tiché jízdy a bez smrádku po palivu smíšený pocit! Tato velikost, pokud nevrčí a nekouří se z výfuku, tak to není ono!

Tak ahoj Fanán