Než přišel další závod ve Skřípově, rozhodl jsem se, že koupíme nový motor i mladému. Zavolal jsem Tomovi do Šenova, objednal motor STS M28D, k tomu originál tlumič STS, novou spojku - komplet i s bubnem 17z a pár nějakých drobností. To bylo v pondělí ráno.
V úterý v poledne jsem měl vše doma. Samozřejmě, že originál tlumič jsme namontovali do mého auta. V týdnu ještě přišel kamarád Ruda Ševčík z Fryštáku, že si koupil 1:8 buggy a chtěl by ji projet. Napadl mně „buggydrom“ v Nivnici. Tak jsme se tam v neděli ráno vypravili. Ruda s buggy, já s monstrem a Fanánek taktéž s monstrem, ale se starým motorem. Ten jsem měl rozdělaný, vytáhl jsem z pod hlavy dvě podložky a domluvil jsem si palivo s 25% nitra na odzkoušení, zda motor vydrží jet alespoň dvě nádrže v kuse, byl by jako náhradní.
Nevydržel!! Ani první celou nádrž!! – chcípl a motor jsem tedy „odepsal“. Jen tak jsem vyjel jednu nádrž 25% paliva v mém monstru, než mi odešlo ložisko v zadním diferáku. Ruda si zajezdil taktéž dobře s jeho buggynou a tak jsme spokojeni jeli domů. Diferenciál jsem měl již objednaný od středy, jen jsem na něj čekal, až mi přijde v balíku.
Tady prostě pošta pružná nebyla, ale balík mi přišel už v pondělí. Motor pro Fanánka jsem měl již zkompletovaný, v úterý jsem k němu přidal již zmíněný originál tlumič STS 28. Ještě ten den jsme motor „zaběhli“ na tři nádrže a domluvili jsme se, že ho další den za kulturákem „zajedem“.
I stalo se. Fanánek na jednom dílci u motoru zničil M3 závit a navíc u motoru zničil volnoběžku, když se snažil nahodit sotva zaběhnutý motor a navíc „přechlastaný“. Takže večer žhavím telefon do Šenova k Tomášovi. Samozřejmě, že toto všechno Tomáš má, je to prostě Tomáš Rajdus!
Po příjezdu do Skřípova vyjedu sotva nádrž a je konec tréninku. Auto se zdá být v pořádku. Fanánek a manželka mi mechanikují. Z přihlášených 36 závodníků se nás prezentovalo 28. Na rozpravě se dozvídáme, že se pojedou čtyři postupovky po 5 minutách a zbytek jako obvykle čtvrtfinále na 15 minut, A a B semifinále taktéž na 15 minut a finále na 20 minut. V první rozjížďce dávám slabých 7 kol, měním gumy za „univerzály“, na třetí rozjížďku přitvrzuji přední i zadní tlumiče a ejhle 8 kol, jelo se mi zatím nejlépe. Na 4. rozjížďku přidávám na každý tlumič podkůvku, či-li tlumiče přitvrzuji. Jelo se mi stejně jako ve třetí. Navíc si vzpomínám, že řízení bylo sice ostré, ale netočilo, či-li jsem ubral ze 120% nadvakrát až na 84%, toto pomohlo snad nejvíce!!
Po odjetí všech skupin zjišťuji, že do dalšího závodu půjdu až z 21. místa. Tedy pojedu čtvrtfinále. První dvě kola jsem dokonce vedl, ale pak jsem se začal propadat, držel jsem si čtvrté postupové místo pro semifinále. Jak se to tam „mlelo“, je ve fotogalerii. Za chvíli jsme jeli semifinálovou jízdu B, kterou jsem dojel na šestém místě. Toto je též ve fotogalerii.
Tento den jsem skončil celkově třináctý! Nejsem pověrčivý a proto s tímto umístěním jsem spokojený. Závod vyhrál Vít Kubánek – místní klub, 2. místo Jan Kornaszewski Poslko,
3. místo Tomáš Rajdus RC Cars Ostrava a 4. místo Andrej Glowacz opět Polsko a tomu jsem na poslední chvíli závod „odmechanikoval“.
Takže toto byl další závod ve Skřípově.
P.S. Motor jel skvěle, bez problémů celý den a navíc ani jednou ni „nechcípl“! Domů jsme přijeli už před osmnáctou hodinou, prostě paráda.
A ještě něco navíc. Ve Skřípově bývá dobrým zvykem, že se po skončení závodu losuje tombola, který bývá vcelku z kvalitních cen. Mimo jiné jsem já vyhrál 4 litry kvalitního motorového oleje Valvoline (dodala fima Hekra Opava). Jako hlavní cena byl malý monster truck elektra 1:20 RTR (dodal Tomáš Rajdus). Tato cena se táhla jako poslední. Jako na potvoru vytáhli číslo 34 našeho Fanánka, protože byl přihlášený, ale nejel, tak se táhlo další číslo.
Vstávám brzy ráno a jdu předělat přední tlumiče. Jdu z nich vytáhnout pružinky, které jsem tam tak pracně při 4. závodě ve Skřípově dal nazpět. Zadní jsem již před mega závodem vytahal. A zadek byl o poznání lepší.