Tohoto dne odpoledne jdeme na zahradu trénovat a zkoušet modely.
Jak jsem již psal minule, repase osmi tlumičů spočívala ještě v tom, že jsem z tlumičů vytahal pružiny a tímto tlumiče měly vyšší zdvih. V porovnání s Fanánkovým truckem jsem byl výš o 3 cm. Na zahradě nebylo rychlé zatáčky, kdy bych se nepřevrátil na střechu. S autem Fanánka jsem jezdil v pohodě, to se nepřevracelo. Na moje tlumiče jsem zkusil měkčí pružiny. Zlepšilo se to, sice o málo, ale zlepšilo. Zkoušel jsem i různé gumy, ale auto se převracelo pořád. No uvidíme až ve Skřípově, tam je jiný povrch, snad to bude lepší!
Fanánkovi na posledním závodě odešlo na hlavním kole prokluzové obložení, měl jsem ještě náhradní – tak si ho namontoval. Jeho auto jezdilo velice dobře. Tento den ještě zničil nádrž na palivo, tu jsem měl náhradní a pak zničil dva zadní tlumiče a ty jsem již neměl, takže pro tento den skončil. Já jsem laboroval s autem až do půl osmé. Pak jsem to taky zabalil.
V pondělí ráno objednávám u Toma R. tlumiče. V úterý o poledni je mám doma. Ještě ten den je Fany taky dává do monstra. Jsme připraveni na Skřípov. Rozhodli jsme se, že pojedeme již v sobotu po poledni – zatrénovat si.
A stalo se. Navíc jsme věděli, že tam bude i Tom Rajdus, takže paráda.
Po příjezdu do Skřípova rozbalíme depo a jdeme „na věc“. Moje auto se převrací, či-li vrátit se do depa, rozdělat všechny tlumiče, vrátit do tlumičů pružiny. Auto se chová jak vyměněné, navíc snadno zdolává i skoky. Akorát motor se chová divně – sem tam „netahá“, sem tam „chcípne“. Tom Rajdus mi motor seřizuje a zdá se, že pojede. Po dvou nádržích mi „chcípne“. Nevadí, půjdeme seřizovat motor Fanánka.
Jeho motor je celkově jakýsi špatný, Tomáš to tipuje na ochozené spojkové obložení na motoru. Motor jde z auta ven, rozebraná spojka nám potvrzuje, že je opravdu celá špatná! Kupujeme novou. Než si to Fanánek přemontuje, jdu si zajezdit: Startuji motor – a nic. Přemýšlím, přemýšlím a jdu s obavami za Tomem. Po chvilce mi hlásí, že to bude s největší pravděpodobností prasklá ojnice! Motor jde z auta ven, je celý od prachu a momentálně i od bláta a navíc se začíná smrákat. Rychle uvažuji, co si počít.
Jsou tady dvě možnosti:
1. motor umýt, rozdělat, zjistit závadu, součástku vyměnit, motor smontovat
nebo
2. koupit nový motor, alespoň ho ještě dnes zaběhnout a zítra zajet.
Volba padla na variantu číslo dvě. O půl jedné v noci končím zabíhání a jdu spát. Tuto variantu jsem zvolil také z toho důvodu, že Jirka Kubánek měnil klikovku na motoru, hrál se s ní celé odpoledne a 20 minut přede mnou taktéž koupil nový motor a již ho montoval do auta a musel ho taktéž zabíhat!
Soukám se ze stanu a chystám depo a monstra na zajíždění. To už se začínají sjíždět ostatní závodníci. Či-li začínají dnešní závody!
První dnešní rozjížďku se plazím, najíždím 7 kol + dlouhý dojezdový čas. Druhá rozjížďka – zdá se mi, že savík jede o něco rychleji, že najedu o kolo víc, ale opak je pravdou. Najíždím jenom 6 kol. Na třetí rundu přitahuji o kousíček hlavní jehlu. 7 kol a krátký dojezdový čas. Po třech rozjížďkách končím na 20. místě a jedu čtvrtfinále na 10 minut. První dva postupují do semifinále. Věřím si! Jede nás ve skupině celkem 6 závodníků – tedy žádná tlačenice. Po 10 minutách jízdy vyhrávám s náskokem dvou kol na druhého. Postupuji do semifinále na devátém místě. Fanánek jede ze třetího místa.
Je odstartováno. Nechávám všechny odjet, jedu si sám pro radost, v půlce závodu tankuji, odjíždím z boxové uličky a hlásí mne na šestém místě. Přede mnou „divočák“ Fanánek na pátém, ale bojuje o to čtvrté postupové místo. Dokonce má už i to 4. místo …. A „chcípá“ mu motor.Opět se propadá na páté místo. Já jdu dokonce na chvíli před něho. Motor chcípá i čtvrtému, takže je to pořádná mela. Pouštím Fanyho, ten se probíjí na čtvrté místo, získává již 23 sekund náskoku na pátého jezdce (já jsem šestý). Samozřejmě, že Fany začíná bourat a chybovat. Po 15 minutách končí pátý, pro dnešek celkově třináctý. Já s novým „syrovým“ motorem celkově patnáctý. Takže toto byl čtvrtý závod ve Skřípově.
Zůstali jsme na finálové jízdy, hlavně na buggy, kde mechanikujeme jezdcům z Nivnice (oni na oplátku mechanikují zase nám). V buggynách postoupil Martin Jahoda přímo do finále z 1. místa. Tony Hybler vyhrál semifinále a jede finále ze 3. místa.
Finále buggyn se jede na 30 minut. A je odstartováno! Tony Hybler se propracovává na první pozici stíhán Martinem Jahodou. V desáté minutě Martin odstupuje pro poruchu (uvolněný motor). Tonda střádá cenné vteřinky na druhého v pořadí. Fantastickou jízdou po 30 minutách vítězí a má z tohoto vítězství velkou radost! Je to jeho první vítězství ve Skřípově. Samozřejmě, že čekáme na vyhlášení výsledků a ještě za světla odjíždíme domů!
Zvědavý, co je se starým motorem, ho hned ráno rozdělávám (nejprve ze všeho jsem ho ale musel umýt od prachu a hlíny). Závada?! – prasklý ojniční čep na klikovce. Po výměně nové klikovky budeme mít náhradní motor! I toto byl jeden z důvodů, proč jsem volil variantu č.2.
Pátý závod ve Skřípově se jede až začátkem září, ale do té doby se Vám určitě ještě ozvu s nějakým zajímavým závodem, který odjedeme s našimi monstry!
Po čtvrtém závodě ve Skřípově nemám ani pomyšlení jet „Night Show“ závod, který se jede 21.7. v noci. Fanánkovi opět padly dobré karty, domlouvá se s Martinem Beníčkem z Nivnice, že se pro něho staví a vezme ho do Skřípova. Jede i Tonda Hybler z Dol. Němčí. Přihlášených závodníků moc není – 20 monstrů a 17 buggyn – tedy 4 skupiny.
Ve 22 hodin začíná první rozjížďka, Fanánek dává zajišťovacích osm kol. Ve druhé jízdě se mu uvolnil karburátor a je po nadějích. Já doma o půlnoci rozhoduji, ať koupí nový. Tomáš mu ho montuje na motor, ale tím jeho problémy nekončí. Motor začal chcípat, nešel ani nastartovat. Prakticky semifinálovou jízdu neodjel ani kolo. a nebyl sám - skončil na 17.-19.místě z 20 účastníků.
Tento závod se jel jako volný, či-li se nebodoval. Během týdne nám odešly oba dva motory. Za čtrnáct dní se jede dvoudenní, jak já tomu říkám :závod Mistr Monstr (Mega Monster truck). Co se bude dít dál – ještě nevím, ale nechte se překvapit. Čest závodníků z našeho kraje zachraňuje opět Tonda Hybler v buggynách, kde s velkou převahou vyhrál! Martin Beníček skončil desátý. Abych nezapomněl, závod v monstrech vyhrál mladý Ludvík Kurečka z Holešova.
Fotky ze 4. a nočního závodu jsem nefotil, ale hodně jich je na skřípovských stránkách a u Tonyho Hyblera (www.jkcarsteam.com, www.kyosho.wbs.cz).