RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Závod formulí Hole?ov 5.2.

Závod formulí v Holešově 5.2. je za mnou a mohu říci, ?e úspěšně

     Ve čtvrtek večer jsem objednal u Miry Dolanského baterii, v pátek v poledne ji mám doma a hned ji dám na nabíječku. Baterie se zdá nabité z výroby, ale dostávám do ní 3200mAh, parametry kupolky jsou 5700mAh/60C – cena cca 2000 Kč. Dosavadní baterie byla Raytronic 5000mAh/25Céček za 1500 Kč. (ve dvoukolce mám 5000/20Céček za 450). Odpoledne jsem v pohodě a klidu novou baterii zabudoval do formule a tu jsem u? komplet připravil na sobotní závod.

     Ráno sedám k Šumachrovi do auta a novou baterii cestou do Holešova konzultuji i s ním. On toti? “omezení baterie“ vypnul úplně, aby tím zamezil samovolnému vypínání. HJá zase uva?uji, ?e tu novou baterii budu mít na letní LeMans, kde se pojedou finálovou 4x15 minut, tak?e proč riskovat vybití baterie úplně!

     Po příjezdu a rozbalení depa nama?u gumy, čekám a? se aktivují. Na vysílačce 100% na plynu, sní?il jsem obě expa na 10-15% a jdu na věc. Pětiminutový trénink rozptýlil moje obavy. Auto jede jak z praku, ?ádné náznaky přetí?ení, ?e by samo zpomalovalo a podobně. Na plac jdu ještě jednou. Opravdu auto jede, ale já mám stejně obavy, aby mne někdo nesestřelil anebo abych někde nezůstal stát. Po těch ani ne pětiminutových jízdách dobíjím do baterky cca 1200mAh. No ale všechno uká?e čas, a? se pojede na ostro!

     O půl desáté jdu na první rozjí?ďku, jak já říkám zajiš?ovací. Tuto rozjí?ďku jsem jel, spíše jsem přemýšlel, jak se chová auto a zvykal jsem si na soupeře. Najel jsem 21 kol s krátkým dojezdem (5.02). Co bylo ale hlavní bylo to, ?e auto jelo bez chyb. Nevykazovalo ?ádné nepříznivé věci jako při starých bateriích.

     Druhá rozjí?ďka – 22 kol a dojezd 5.05. Daří se mi. Auto má, jak říkám „šmrnc“! Konečně! Líbí se mi jeho jízdní vlastnosti hlavně akcelerace, a to jsem šel s exponenciály o 30% dolů, jak na plynu tak i na řízení.

    Třetí rozjí?ďka zase 22 kol a 5.09 dojezdových. Zde toti? někteří závodníci začali závodit a tím bourali a někde jsem se tam taky „připletl“. Pro finálovou si vyjí?dím B skupinu – čtvrtý post či-li po  rozjí?ďkách končím třináctý. Daří se mi, líbí se mi to. Kdy? jsem se přihlašoval do Holešova, tak jsem si říkal, ?e musím umazat do dvacáté čtvrté místo z posledního nevydařeného závodu. Chtěl jsem se polepšit o 6 bodů, abych jich měl celkem 200. T aby se to lépe pamatovalo.

     První finálová runda: 22 kol a dojezd 5.01 - jsem spokojený, proto?e auto jede bez chyb. Je jasné, ?e v podvědomí přemýšlím nad autem a čekám na jeho chybu, respektive na chybu regulátoru. Teď sem to napsal špatně. Čekal jsem na přednosti tohoto regulátoru. Ano,  ty anomálie co dělal, byly jeho přednosti!!! To ?e vypínal při podpětí baterie, byla jeho přednost! Chránil tím baterii před úplným vybitím a chránil tím i sám sebe.

    Druhá finálovka opět 22 kol, ale dojezd 5.00,240 – smůla? Ale ne, nemohu chtít všechno. Třeba to přijde v té třetí, by? s dlouhým dojezdem, ale 23 kol by se mi líbilo! Uvidíme jestli na to mají moje ruce! Vcelku mne uklidňuje to, ?e auto jede bez náznaků nějakých chyb jako v minulých závodech. Celkem se oproš?uji od přemýšlení nad autem a přemýšlím, jak to bude v té třetí finálovce, kde ka?dý chce dohnat co zmeškal v prvních finálovkách. A je to poka?dé, při ka?dém závodě. Sleduji C skupinu formulí a tam se to potvrzuje v celé míře. Je pořád slyšet  „lexan“! Jsem rád, ?e jsem se probil do béčka, i kdy? céčko nebo béčko, tam to vyjde nastejno, asi. Výhodné v těchto dvou skupinách je, kdy? jste do čtvrtého místa, to nemusíte ani nijak zvláš? uhýbat. Ale pojďme na moji třetí finálovou. Před ní si říkám, ?e se musím dr?et co nejdéle za Rudou Ševčíkem, ten startuje ze třetího místa a najel 2 x 23 kol. To bude asi základ úspěchu pro tuto finálovou. Před startem objí?dím 2-3 kola, aby se mi chytly ke koberci gumy. Ihned po startu se dává smečka „vlků“ do pohybu a upalujeme, co to dá. Daří se nám prvním čtyřem poodjet těm ostatním. Dokonce si střídám pozici s Rudolfem, proto?e ten asi třikrát v této finálovce bourá. Časomíra hlásí 30 sekund do konce závodu. Oči mám na š?opkách, čučím, abych se s nikým nepotkal. Za chvíli dojí?dím Rudu a projí?dím cílem o jednu vteřinu za ním. Jsem vcelku spokojený, jdu nasazovat a přemýšlím, zda jsem dal 23 kol.Ale i kdybych nenajel, byl bych spokojený. Dnes je to pro mne dobrý závod. Jakmile skončí A finále, chvátám k výsledkovým listinám a zírám. Je tam třiadvacítka s dojezdem 5.03!! Tak přece jsem se dočkal a myslím, ?e zaslou?eně. Po závodech cestou domů se ptám Šumachra, kolik on nají?děl kol a ten mi říká, ?e 3 x 26. Vím, ?e dnes skončil celkově šestý. Mi šlo je o to, ?e máme zcela shodné regulátory a motory, tak jestli mám přemýšlet nad novým reglem či kombem. No, zatím nemusím.

     Pro dnešek jsem skončil celkově čtrnáctý. Ale hlavní je, ?e jsem smazal to dvacáté čtvrté místo za 18 bodů a připsal jsem si 28 bodů, či-li jich mám celkem 204. A jsem spokojený.

19.2. se jede v ?elechovicích HIT, tak?e baterie půjde do dvoukolky a budu ji zkoušet tam a týden na to se v Holešově pojede první závod LeMans série, tak?e u? se těším, ?e si zajezdím závod na SOREX 40.

     Ještě zde napíši pár postřehů. Toto kombo, co jezdím, 60A regulátor a 12z. bezsenzorová střída+programovací karta se dá koupit na himoto.cz za nějaké 3000. Mám ho pořízené z Číny a za tu cenu mám komba dvě. Jak ve formuli, tak ve dvoukolce. Chce to jenom baterii 5000mAh/40céček. Ta úplně stačí. Pokud si koupíte formuli od 3racing, zcela si vystačíte s originál gumami co jsou ve stavebnici. Ty jsou doposud nepřekonané. Další pozitivní věcí je to, ?e formule co do počtu přihlášených závodníků zatím všechno válcují. Věřím,?e  další zimní závody u? pojedeme na čtyři skupiny, co? výdejen a jen dobře. Petr Novotný po druhé finálovce dr?el první místo v absolutním pořadí časem 28 kol 5:04,718, a? ve třetí finálovce najel Tomáš Kubica (v létě jezdí buggy 1:8) 28kol/5:04.040. Tak co? Nedáte se na formule! Máte nejvyšší čas.

 

                                                                                  Fanán Stodola