Třetí závod ve Skřipově
Je neděle 13.7. a začínám psát reportá? z dal?ího, ji? třetího závodu ve Skřipově. V první řadě jsme při?li na to, ?e Skřipov jsme doposud psali s dlouhým í, ale správně je psáno s krátkým i. S dlouhým í je Skřípov někde u Prostějova. Tak?e se omlouvám za tuto malou nepřesnost!
Ji? celý týden sledujeme s man?elkou předpověď počasí na sobotu. V pátek hlásí na sobotu dé??, ale na mapě z dru?ice odhaduji dé?? kolem Opavy či Ostravy nejdříve kolem druhé odpoledne.
Ráno napakujeme auto zase a? po střechu a kolem půl ?esté vyrá?íme do Skřitova. Závodníků je přihlá?eno 65, nejvíce je jich v buggynách 33, monstrů 23 a 9 truggyn. Vida tak?e i trugyny se nám rozjí?dějí!
Po vybalení věcí z auta hned startuji motor, zahřívám ho, trochu hýbu jehlami a ejhle motor začíná blbnout. Karburátor jde ven, rozebírám ho, čistím benzinovým čističem, kompresorem ho vyfoukám, poskládám ho dohromady, namontuji ho zpět na motor. Toto jsem měl natrénováno ji? z posledního závodu, toto netrvalo ani 15 minut a já znovu startuji motor, trochu ho seřizuji a jdu trénovat. V?e probíhá celkem dobře. V rozjí?ďkách jedeme spolu s Fanánkem. Mě mechanizuje man?elka, Fanymu Martin Beníček. Shodně nají?díme pět kol, Fandas nedojí?dí ani 5 minut a odstupuje pro závodu ? očesaná hru?ka a talíř na zadním diferáku. Hru?ku vyměňuje i na předku. Toto celé trvá obě dal?í rozjí?ďky. Já dávám ve druhé rundě ?est kol a 49 dojezdových! Jelo se mi vcelku v pohodě a ani jsem nedělal chyby! Ve třetí dávám pět kol, v poslední minutě to chci nahnat a nedaří se mi. Celkové 15.místo po rozjí?ďkách mi dává ?anci na dal?í dobré umístění v semifinále. V depu u Kubiců konzultuji gumy, na kterých jede Tomá?. Na to, abych vyzkou?el tento vzorek, mi půjčují staré, které ji? nepou?ívají, namontuji je a jdu je odzkou?et na tra?. Po odjetých dvou kolech zji??uji, ?e jsou super. Pojedu s nimi semifinálovou. V depu zji??uji, ?e i já mám vylomený zub na hru?ce zadního diferáku. Mám sice 25 minut času na výměnu, ale nechávám to být, snad to ?nějak? odjedu. Ono na tom diferáku mů?e být toho víc.
Semifinále jedeme zase spolu s Fanym, tak?e sestava mechaniků stejná ? man?elka, Martin. Já jedu ze sedmého, Fany z devátého místa. Tři minuty do startu semifinále a v?ichni jdeme na tra?. 30 vteřin do startu, v?ichni se řadí na startovní ro?t, mechanici dotancovávají ?plnou?, 20 vteřin ?. A Fany si bere odkad ? ani nezji??uji, co se mu stalo a čekám. Neuplynulo ani těch 10 minut odkladu a Fany se vrací! Startujeme motory, 3 minuty do startu a nakonec ostrý start. První dvě kola můj monstr jede i s vylomeným zubem, najednou vidím, ?e mě táhnou jen přední kola, ale nevzdávám to, jedu co to dá. Zvládám v?echny překá?ky a? na pyramidu, ta je pouze na přední náhon příli? vysoká, ale bojuji a i s tímto ?handicapem? ují?dím 6. místo. Nebýt očesané hru?ky ? věřím, ?e bych ujezdil to čtvrté postupové místo! Ale to je to ?kdyby?. Ná? Fany ujel pouhé 4 kola a skončil celkem 20 z 23. Já jsem skončil celkově patnáctý. Nebýt očesané hru?ky, jelo se mi celkem v pohodě, ale úmrtnost dílů na monstrech HPI je velká a celý závod opravovat, je taky o ničem. Fany najel za celý závod celkem 9 kol!
V buggynách jeli oba Martinové finále , Martin Beníček odpadl brzy po startu, Martin Jahoda po strhujícím závěru dojel ?a?? třetí! Ztrácel 5 vteřin na vítěze a 1 vteřinu na druhého.
Truggyny vyhrál Luká? Zeman. Najel 22 kol za 15 minut a v buggynách za 15 minut (semifinále) najel pouze 20 kol. Jak je vidět z najetých kol, tak truggyny budou ten nový adrenalin v tomto sportu!!
Tak?e teď bude do 4.Skřipova celkem velká pauza, tak?e máme dost času na přemý?ení! Co vymyslím, uká?e čas.
No a počasí? Vydr?elo!! Celý den bylo vedro, cestou domů bylo místy popr?ené, ale bylo fajn!