RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

3. závod ve Skřipově

3. závod ve Skřipově 11.7.2009

Ne? začnu , tak se vrátím je?tě zpět k minulému týdnu. Závod buggyn v Dolním Bukovsku se nakonec jel. Ono toti? z pátku na sobotu v noci napr?elo tolik vody, ?e se stany a karavany musely u? v noci za pomoci traktorů stěhovat do poloh, kde nebylo tolik vody. Ráno z té vdoy měly radost jedině divoké kačeny, několik fotek s nimi je ve slavkovské a skřipovské fotogalerii. Já jsem si půjčil pro ilustraci jedno foto ze Slavkova!




Začínalo se asi v sobotu a? odpoledne rozjí?ďkami, finálovky se jely v neděli v poledne. Slabá účast v truggynách je zapřičiněna bojkotem jezdců. Chtějí odjet buggyny v sobotu a v neděli jenom truggyny. Jak to dopadne, nevím, je to věc jezdců a organizátorů MČR!
Druhá věc jsou závody off-road ve Frýdku-Míéstku ? převá?ná část jich koliduje se Skřipovem a MČR buggy. Proč? Nevím! Je to účel, aby bylo méně kvalitních závodníků? Je to věc pořadatele!
Zároveň se Skřipovem se jelo v rakouském Volbingu ME A buggyn, kde Martin Bayer ze Slavkova ujezdil 3.místo. Gratuluji k tomuto výkonu!
A nyní ji? ke třetímu závodu. Od soboty, co se nejel Frýdek sleduji aladina na internetu(je to počasí z mo?novského leti?tě ? předpověď na 48 hodin dopředu, rozdělené po ?esti hodinách a v?dy po 12 hodinách je aktualizováno) a ten nevěstí nic dobrého. Alespoň pro Ostravu, Opavu a F.M. a samozřejmě Jeseník. U nás jak? tak? ? to počasí! Počasí sleduje i man?elka, aby ji neutekl u? druhý leto?ní závod. My u? ale ve čtvrtek chystáme tlumiče na autech s tím, ?e si alespoň uděláme výlet mezi stejně potrefené! V pátek v 19.30 je informace na skřip.stránkách, ?e je na sobotu v?e připraveno a ?e se dnes i trénovalo do 18 hod. V týdnu je?tě man?elka pátrala, kudy to vlastně pojedeme. Po povodních je to v tom kraji samá uzávěra. Ludva Kurečka nám radil: Val.Mez., Odry, Fulnek a před Bílovcem zahýbáme doprava a cestu tímto zkracujeme. Nazpět jedeme opět kři?ovatkou před Fulnekem, vyhýbáme se Odrám a sjí?díme a? do Hranic na Moravě, doleva na Teplice n.Bečvou, Val.Mez, Vsetín a přes Val.Polanku domů. Tam 100 km, nazpět 105 km, doposud jsme nají?děli celkem 185 km.
Po příjezdu stavíme depo. Vidím, ?e trénuje málo závodníků. Ka?dý, kdo dojede, má nabalenou hlíénu na gumách, či-li je zbytečné tam jít. To by ale nebyl ná? Fany, aby tam nelezl. Je spokojený s výkonem auta. Já a mnoho dal?ích čekáme, a? na rozjí?ďky. Ty začínají v 9.15 po rozpravě. První pozitivní věc je ta, ?e se jede na personály ne na kostky. Závod se tím zrychluje a to o mnoho. Snad pří?tě se pojede i o rozjí?ďku více, tedy čtyři!
A co já? První runda 7 kol, celkem dlouhý dojezd.čas, druhá rozjí?ďka opět 7 kol dojezd 40s, třetí rozjí?ďku nedojí?dím, chcípl mi motor a Fany ho ji? nenastartoval. Jdu nasazovat, pak mechanikovat Fanymu, pak zase Tonymu a Martinovi a celkem zapomínám na motor. Vypadlo mi to úplně z hlavy, ?e je něco s motorem. Ani hodinová poslední pauza se mnou nehne. A začíná dal?í kolotoč jízd. Čtvrtfinále buggyn, pak následují warm-upy pro monstry a truggy na 10 minut. Aarm-up u? dojí?dí monstry, já tedy startuji své auto ? a nic. Mám povolený setrvák na spojce. Sna?ím se s tím něco udělat, ale nic. Warm-up je v čudu, já se rozhoduji pro druhý ? náhradní motor. Je to vcelku jednoduché. Motor startuji a okam?itě naskočí. Paráda, myslím si. Ten motor mi při třech loňských závodech ani jednou nechcípl. Ké? by to bylo napořád.Věřím motoru, ?e?odvede dobrou práci? jako doposud. Jsem spokojený, dobře naladěný. Určitě jste si v?imli, ?e jsme nejeli semifinále, tak?e nás jelo v?ech 10 závodníků.
Ne? popí?i moje finále, zmíním se, jak závodil Fany. První rozjí?ďku ani neodstartoval, zradil ho přední středový Karban. Koupili jsme nový. Druhá rozjí?ďka ? zaji??ovací - nají?dí 8 kol s dojezdem 24 sekund. Třetí rozjí?ďka ? tu neodjel ? opět kardan. Jede a má zaji?těno semifinále ze 7. místa. V semifinále jede dobře, skoro nebourá. Za 20 minut byl akorát 4x na bedně a 4x ustál karambol. Jel velice dobře, ale končí v semifinále ?estý. ?koda! Ve druhém semifinále by mu tento výkon s přehledem stačil na páté místo. Celkově tedy skončil jedenáctý a jedenáctý je i po třech závodech.
A jak jeli na?i kamarádi? Martin Jahoda 18, Tony Hybler ?estý, Martin Beníček čtvrtý. Celkově Beníček třetí, Tony osmý, Fany 11, Martin Jahoda 21 ? ten má ale odjety pouze dva závody.
Závod monstertrucků proběhl takté? v komorním obsazení, akorát s tím, ?e se jelo i semifinále. Prezentovalo se jich celkem 12. Toto je taková pohodová skupina, a ne jako loni ? samá divočina! Tam nás jelo přece jenom nejmíň dvakrát tolik a ka?dý chtěl urvat co nejlep?í výsledek. Zajímavostí je, ?e slavné savíky vyklidily zcela pozice. Jezdí tam skoro samé REVA od Traxxassu.
Ale pojďme na finále Truggy!
Domlouvám Martina B. jako hlavního mechanika a to jen z důvodu, ?e bude potřeba kontrolovat teplotu a podle té seřizovat motor, který víc jak půl roku stál. Věřil jsem si, ?e udělám dobrý výsledek, hlavně na Zd.Jahodu, který byl 2x přede mnou a tím měl více bodů. Je hlá?eno 5 minut do startu, mechanici nahazují motor a dvě minuty zahříváme motor. Tři minutý do startu ? vyrá?ím na start. Po dvou minutách zají?dím měřit teplotu. Kluci přitahují jehlu. Objedu kolo a 30 vteřin do startu ? dotankováváme plnou a začíná se odpočítávat 10 vteřin do startu! Je odstartováno, já se po prvním kole propadám a? na desáté místo, ale jedu v pohodě dál, za dal?í tři kola mne u? hlásí na osmém místě a Zd. Jahoda se propadl a? na desáté místo. Ne? se jede tankovat, chcípá motor, to samé před druhým tankováním. A pak mi vypadává spojovačka na řízení. Mám pokračovat?! Motor mi chcípl je?tě dvakrát! Tedy celkem 4x ? naposledy v poslední minutě! Tak?e 120+103+96+93+89 vteřin, které jsem stál je dohromady 501 vteřin. Já jsem za tu dobu mohl najet je?tě 6 kol po 45 vteřinách a těch kol by bylo celkem 39 a to bych skončil ?estý. Pokud by to tak bylo, najel bych ?při pohodě? mo?ná i o kolo více? ale to je to kdyby. Snad to bude pří?tě u? dle mých představ. Jo a jak jsem skončil? Osmý ? opět na Zdenkem Jahodou, tomu to jaksi nejelo. Později jsem zjistil, ?e mu na začátku závodu ?ode?el? přední náhon.
Po vyhlá?ení výsledků byla je?tě tombola pro ty, kteří vydr?eli a? do konce. Prakticky vyhrál ka?dý, někdo i dvakrát.
Nová časomíra počítala na 100%. Skoro vět?ina z nás měla svoje personály. V?ude jinde se na ně jezdí, akorát Skřipov byl asi poslední. Starou bolestí asi v?ech závodů jsou nasazovači (sami závodníci), co se na tom změní?? Necháme se překvapit. Mo?ná přijde i kouzelník či policajt.

Tak ahoj 25.7. za 14 dní ji? na čtvrtém závodě. Fanán

P.S. Jak to dopadlo ohledně motorů? Přemý?lel jsem, prohrabával jsem svou pamě? a napadlo mne ohledně chcípání motoru rozebrat komplet oba karburátory, třeba tam bude nějaké smítko, či nějaký chlup. Stačí úplně minimální, třeba z hadry a u? se s karbecem tě?ko domlouváte. Na čistotu vzduchových molitanových filtrů opravdu dbám, i na čistotu paliva. Ale toto ?e by bylo příčinou chcípání obou motorů stejně a na stejném místě (před lavicí), na úplně nejvzdáleněj?ím místě!
Nad ránem ze soboty na neděli nemohu u? spát a přemý?lím nad těmi motory a napadá mne je?tě jedna věc. Svíčky! Snad vylaborovat jiné číslo svíčky, jinou značku či co já vím. Snad jen dát svíčku novou, tu samou GRP. Přemý?lím dál, proto?e se mi nezdá, ?e oba motory chcípají ve stejném místě na dráze, Falkon po natankování, GRP před! A to mi vrtá hlavou nejvíc. Dal?í věc mů?e být palivo. Jezdím 25% nitra, toto procentní minimum jezdí i Kurečka
( a to máme spolu stejnou ??ar?i? ? kupovali jsme ho dohromady, tak?e? n mecamo jezdí i Bayeři ze Slavkova, tak?e v palivu to asi nebude. No, nechávám úvah, vstávám a jdu na věc, tedy na či?tění auta a hlavně na motory. První jde na řadu ?falkon 4,6? ? od?roubovávám víko od klikovky, abych mohl povolit přední ?roubek a pak matku, která dotahuje povolený setrvačník na klikovku. Matka jde ztuha, ale po nějaké námaze je venku. Mosazný ku?el, na kterém sedí setrvák, je úplně ?hyn? ? ku?el v setrvánu jak se zdá je čistý. Přesto ho dávám úplně nový i s ku?ílkem, setrvák mám komplet slo?ený i s novými čelistmi. Matku dotahuji na loktajt, měním lo?iska ve spojkovém bubnu, v?e kompletuji. Motor ze zadní strany zadeklovávám. Spojka je hotová. Druhá operace: karburátor jde ven z motoru, ten rozdělávám a v?echno peru v perchloretylenu. V karburátoru jsem nic nena?el, ani sebemen?í smítko. Krbec kompletuji ve v?í čistotě. Hotovo! Jdu se podívat na svíčku. Po vy?roubování svíčku prohlí?ím pouze okem. Nezdá se mi nijak vadná, ale dávám ji novou, pro jistotu.
Druhý motor GRP 3,5 takté? rozebírám, čistím karburátor, proplachuji ho. Nezji??uji nic zjevného, ?ádnou zvlá?tní věc. Montuji ven svíčku, ta je podobná té z falkonu. Beru do ruky lupu (4x zvět?ující) a dívám se na vlákno. Při pozorném prohlí?ení na začátku vlákna je karbon a navíc vlákno v tomto místě je zú?ené ? opálené. Toto by mohlo být příčinou chcípání obou motorů! Toto budu muset prověřit a? ve Skřipově. Jedna z mo?ností je také netěsnost palivových hadiček nebo díra v ní. Ale je to malá pravděpodobnost. V úterý večer toto konzultuji s Ludvou Kurečkou a ten mi říká, ?e jejich falkon to dělal taky, tak ho prodali. Dobrá rada! Příčinou mů?e být i to, ?e palivo po natankování pění a tlakování nádr?e z tlumiče mů?e taky nějak haprovat.
No u? nechám těch úvah a nechám se překvapit na čtvrtém závodě.