RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

22.9.13 Skřipov 5.závod

 

22.9.2013 5. závod RChobbyracing Skřipov

Takový je název seriálu ve Skřipově.

Původně se měl tento závod jet dle plánu v sobotu 21.9., ale kvůli hlášenému špatnému počasí je přelo?en na neděli, kde je vyhlídka bez deště! To se také stalo. Bylo sice převá?ně pod mrakem, nefoukal vítr a tak bylo docela příjemně. Přesto?e byl závod přelo?en na neděli, nebylo to poznat na sní?ené účasti. Celkem 50 závodníků si nenechalo ujít tento závod. Je vidět, ?e ti, kteří mají rozjetý seriál, nezaváhali a přijeti si pro bodíky.

Všimnul jsem si, ?e byla slabší účast v kategorii buggy 1:8IC- pouhých 9 závodníků, ale tento počet neubral nic na kvalitě. Dokonce se dařilo ve finále kamarádovi Martinu Beníčkovi(z Nivnice), kdy se „vlomil“ mezi elitu skřipovských závodníků. Byl třetí!!!

Ale pojďme na E buggyny 1:10 4WD – půlka startovního pole Duranga a jedno Yokomo, zbytek LRP-éčka, které jsme my dva přestali jezdit. Dnes man?elka jede poprvé Durango 410R.

Tra? je vlhká a vysouší se pilinami. Hana netrénuje, Durango je v péči Patrika Satinského, který na něm něco předělává. No, abych pravdu děl, byl jsem zvědavý, jak s Durangem Hana pojede!?

1.rozjí?ďka a hned 8 kol/5:30, 2. rozjí?ďka 8 kol/5:15.

1. finálovka 5 kol, nevím, ale jede s rozklepanýma rukama, všem uhýbá, nesna?í se jet naplno. Za takovouto jízdu jsem jí vyčinil. 2. finálovka pouhé 3 kola, pak do ní někdo najel, vyrval rameno ze závěsů a … bylo vymalováno. Dál nejede. Toto Durango je a? na spodní chassis a tlumiče v plastu. Při koupi jsem uva?oval, ?e LRPéčko tři závody nic, tak?e s Durangem bude tím tuplem pohoda. Náhradní díly v „alu“ jsou ji? objednané a to komplet všechny dr?áky ramen. Celkově Hana skončila desátá z 12 závodníků. Ani Patrikovi se nedařilo, skončil a? 11, jinak je v čele tabulky.

Rozhodl jsem se, ?e ne? začne zimní sezóna, zaplatíme tělocvičnu v Pozděchově a budeme my dva trénovat. Jde jen o to, aby Hana získala na rychlosti a jistotě. No mi to takté? prospěje. Pokud přemýšlíte vy, kteří čtete tyto naše stránky, ?e si pořídíte off roauda, máte mo?nost se zúčastnit tréninků s námi!

Pojďme na buggy 2WD. Tady nás bylo přihlášených jen pět. Minulý – čtvrtý závod mi celkem vyšel, ale… Koupil jsem nové zadní gumy (caliber) a řádně je nalepil, neb jsem se domníval, ?e špatné a nevyzpytatelné občasné ustřelování zadků mají obráceně nalepené gumy. A toto se mi potvrdilo hned v první kvalifikaci, kdy jsem najel 9 kol za 5:19. Finálovky jsem jel ze 4. místa. Roman Pudich a Jakub Vícha nám třem jasně ují?děli o dvě kola. Bojoval jsem s Adamem Celákem a dařilo se mi. Tři finálovky a 2x třetí a celkově taky třetí a tím pádem „bedna“! A co říci k tomuto výsledku? PéeRko je dobrá buggyna, chce to ještě „poladit“, jak říká Ajgor v jeho reportech ze závodů. A k tomu by měl poslou?it koberec v pozděchovské tělocvičně. To je jedna věc, a ta druhá je regulace. Na zimu to chce Flow a 6,5z motor. Moji 9,5 dostane do Duranga Hana a tím se taky o trochu zrychlí. U ní nepůjde ani o tu rychlost, ale o akceleraci!

A co na závěr? Myslím, ?e jsem udělal dobře, ?e jsem vypustil ze závodů On roady a pojedeme jenom buggyny. A to kvalitní buggyny. V létě Skřipov 6 + 1 závod, v zimě Přáslavice 6 závodů, snad nějaký v Trenčíně a v Rychvaldě.A určitě těch závodů bude dost.

Ve Skřipově se objevil Toník Hráčků a dovezl s sebou LRPéčko 2wd Twistra RTR-ko se st.sm.motorem Blast S10. Byl jsem zvědavý, jak to pojede o přestávce na skřipovské trati, kdy se dělalo přeskupení. Twister 2wd – jednoduchá plastová buggy jela vcelku svi?ně a nezáludně. Cena 3200 Kč a to musíte dokoupit jen baterie do vysílače (LRP) a nabíječku. V buggyně je 1600mAh NiMh. Myslím si, ?e pokud by se za tři tisíce jely tyto RTRka z krabice, byla by to určitě dobrá volba. ?e by nová kategorie? Ale kde ?e. Lidi nechtějí utrácet peníze. Leda ?e by si třeba tři kamarádi ka?dý koupili Twistera a jezdili s námi v kat. 2wd. Určitě nevyhrají s LRPéčkem nad speciály PR, ale tito tři závodníci budou bojovat mezi sebou se stejně výkonnými buggynami. No, není to skvělý nápad pro tatíky, kteří vozí svoje syny na závody do Skřipova! Za ty 3000 Kč by to určitě stálo! A ještě si myslím, ?e toto RTRko tak jak se prodává, bude bezúdr?bové, o co? na závodech jde.

P.S. Ještě pár postřehů.

Minulý čtvrtý závod mi man?elka říká, ?e to LRPéčko je jakési divné, ?e někdy jede samo dopředu či jindy zas dozadu. Říkám jí, a? to nějak dojede, ?e příště pojede s Durangem. A tím to skončilo. Na její upozornění jsem zapomněl a soupravu jsem přemontoval do Duranga a jak jsem s ním popojí?děl u chalupy, tak mi auto taky popojí?dělo a nebylo mo?né vytrimovat „nulu“ na plynu. Vyměnil jsem i přijímač. Spárovat to šlo, ale kalibrace byla u? taková divná. Nakonec jsem dostal radu, ?e je vydřítý potenciometr na plynu a začal tuto situaci řešit. Ve čtvrtek odpoledne, co teď?

Vzal jsem vysílač LOSI, který jsem měl do malého autobusu 1:24, popadl jsem jakými spektrum přijímač s modrým tlačítkem, ale tato kombinace nešla spárovat. Vezmu novodobý SR300Sport a v m?iku je to spárované. Dobré! Jen?e tento přijímač je o dost větší a musel bych celou elektroniku překopat a kdo ví co! Vlezu do jedné z formulí, vytáhnu odtud spektrum micro přijímač. Jde spárovat s Losi vysílačem, jsem zachráněni! Tak?e v neděli man?elka jela s vysílačem, jak já říkám, za dvě kačky! Vysílačka jela bez problému . Teď, kdy? čtete tento report, u? má doma Carsona nového za 1300 Kč i s přijímačem. Oplatí se vůbec posílat vysílačku do opravy? Asi ne.

Ještě popíši jednu věc. Osazenstvo závodů, závodníky samotné. Ve Skřipově jsme jako jedna „velká rodina“, mladí – staří, rivalita mezi jezdci velká, ale bez nějakých záludných manévrů. I mladí, kteří se učí teprve závodit, i kdy? občas na trati zazmatkují, dají si poradit.

Úroveň závodů je vysoká. Pro organizátory je jistě potěšitelné, kdy? je závodníci pochválí a tím se i rádi vracejí. Myslím si, ?e počet závodníků hovoří za sebe, i 60 přihlášených zde není výjimkou a to se vidí málo kde. Dokonce i tento poslední – pátý skončil v rozumnou dobu i s vyhlášením výsledků. My jsme odjí?děli po 17 hodině a doma jsme byli za světla před půl sedmou.

                                                                                                   Fanán