RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

9.3.2013 Hole?ov F?eStock

 

9.3.2013 Holešov FšeStock

Celkově vysoká účast na tomto závodě - 12 skupin dalo tušit závodění do dvacáté hodiny. Pavel Magda řídil závody bez jakékoliv prodlevy, s přehledem profíka, tak?e skončily dříve. Napíši jen pár řádek o FšeStocku. Ten za celou zimní sezónu „nabyl na síle“ co se týká startujících v této kategorii. Je dobré, ?e má svoje skalní příznivce a ?e v ka?dém závodě je někdo jiný – nový, který to chce „zkusit“, by? to v závodě zcela zavrhne a u? je rozhodnutý, ?e se sem u? nikdy nevrátí.

Tato kategorie pro fšechny, kteří mají nějaké to auto. A chtějí si zazávodit s ostatními na nějaké jejich úrovni a do jiné kategorie by se stě?í se svým modelem dostali, nato? aby si „pohodově“ zazávodili.

Teď popíši, co a jak jsem jel já. Ka?dý ví, ?e ji? delší dobu jezdím YOKOMO GT v nastavení pro Mibosport. Model je to dobrý, rychlý a bezúdr?bový při závodě. V mých létech (63) je na mne a? moc rychlý a proto jezdím v?dy „béčko“, kde je nastavený čas o hodně ni?ší ne? v „áčku“. Neb tento čas mi vyhovuje.

Jak jsem jel můj sobotní závod? Ráno se sna?íme přijet do Holešova na sedmou. Zaujmeme nějaké to místo pro depo. ?ádný shon, ?ádná divočina. A? kolem osmé jdu projet auto, a? je trochu namáznutý koberec. Moc dlouho nejezdím, spíš si nastavím výchylky dle trati. Jestli jedu nějakých 20 vteřin na kolo a např. Hudý jede cca 12, tak mne v té rychlosti nevidí, ?e se tam plazím a vpálí do mne. Nevyčítám to nikomu nebo toto se mi stává i ve FšeStocku v béčku, kdy jedu co to dá a ti nováčci jedou úplně pomalu, potud se jim omlouvám.

Pojďme na rozjí?ďku. Je jenom jedna a hodně na ní zále?í. Ujedu v?dy „béčko“, sic se sna?ím sebevíc.  Ale moje začátky jsou „chabé“! Dávám 18 kol a při kontrole ka?dého kola zjiš?uji, ?e ve třetím kolem mám 41 vteřin. Vím, neprojel jsem přes smyčku. Celkový čas 6:15.

První kalibrování – jedu 16 kol za 6:08 – při podrobnějším rozboru najetých kol zjiš?uji, ?e jsem tři prošvihl!? Stahuji plyn o 20%.

Druhá kalibrace – v páté minutě praskla pru?ina co vrací volant do nulové polohy. Toto se mi stalo letos v Holešově podruhé. Poprvé  mi to opravil Karel Kratochvíl a podruhé taky. Ten je tak rychlý, ?e za 15 minut byla pru?inka vyměněná. Měl jsem toti? novou. Pro ty  z vás, kteří by se potkali s touto „nehodou“, mám pro vás pru?inku náhradní.

1.finálovka – celkový čas 6:06 a koukám – tři prošvihnutá kola. Jdu o dalších 10% dolů z plynu!

2.finálovka – 18 kol celkově 6:09 – jedno prošvihnuté kolo! Stahuji ještě plyn o dalších 5%. Tedy u? su na 65 ze 100.

3.finálovka – dalších 18 kol celkově 6:05 a zase jedno prošvihnuté kolo!

Tady moje další polemika. Jeli jsme na 6 minut, co? je 360 vteřin a ty kdy? vydělíme 18 vteřinami, tak nám vyjde rovných 20 kol beze zbytku. Dělím dál – 360 vteřin děleno 19 koly je 18.947 sekundy. Zajímavé? Určitě. A o tom je FšeStock. O stálosti výkonu. O stálosti výkonu jsou všechny kategorie. Jen se podívejte u všech kategorií do A skupiny, jak prvních cca 5 závodníků jede vyrovnaně kolo co kolo a oni si nic nenastavují, ?ádné omezení na plynu. Jedou, co to dá! Jsou to vskutku profíci. A abychom se jimi stali i my, jezděme FšeStock! I v této kategorii v áčku jsou nepatrné rozdíly v nájezdu na kolo u první půlky.

Potud moje úvaha a vracím se k mému závodu. Pokud jste dočetli a? sem, vra?te se dopředu, kde nají?dím kola jak v rozjí?ďkách, tak i ve finálovkách, já s těmi prošvihnutými jsem jezdil těch 19 a to je skoro kolem 20 vteřin na kolo! To ?e jsem byl některá kola rychlejší? Je potřeba asi v příštím závodě jet od začátku na 60% a nebojím se to příště vyzkoušet. Myslíte, ?e budu nebo vy byste byli pomalí? Omyl. Tak?e 23.3. opět v Holešově!

 

                                                                       Fanán