RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

80.HIT 2.6.2012 Otrokovice

 

2.6.2012 80.HIT – Otrokovice

Celý týden před tímto závodem sleduji počasí neb na víkend hlásí déš?. Čím blí? je sobota, tím je počasí příznivější. V pátek nás oba přihlašuji. Ráno koukám na radar, tam vymeteno, dívám se z okna a je zamračené. Rozhoduji, ?e pojedeme.

Do hobíků se nás prezentovalo celkem 9. Pro rozjí?ďky jsme rozděleni do dvou skupin. Finálovky jedeme společně v devíti. A to byl kámen úrazu. Tři nejmladší závodníci (Kupský, Víta, Španěl) udělali ze závodu bramboračku. „Šli po mně, po Haně, Janošovi, Solanském. ?e se navíc bourali mezi sebou a častovali se mezi sebou výrazy, zkritizoval Kuba Černý, který pod empairem nasazoval a jeliko? byl pořadatel, šli tito výtečníci veřejně před časomíru k pokárání. Pak to ještě schytali od tatíků, sic to byla jejich ostuda. Mě navíc způsobili poruchu, ?e jsem ve druhé finálovce brzy skončil a oprava se mi protáhla, tak?e jsem neodjel ani tu třetí. K tomuto ještě musím podotknout, ?e tato kategorie je co do podvozků taková slátanina, ?e další závod v hobících u? asi nepojedu. Od nového roku jsem tu popisoval, kde jaké nešvary jsou v pravidlech, které tu vládnou. A? to byla dvoukolka s desítkovou střídou nebo i dvanácti závitovou střídou, nepředepsané stejnosměrné motory a v neposlední řadě rozdíly mezi podvozkama, XRAYe a plastové vany. XRAYe jsou úplně někde jinde s jízdními vlastnostmi. Mohl bych si ho takté? koupit, ale to u? není hobík! Kdy? do XRAYe dáte motor S10Blast…. Mě sice tento motor dnes nijak neseděl. Pokud pořadateli jde jenom o peníze, prosím, ale bez mojí účasti! Dnes ten pohár ji? přetekl. Navíc co prosakuje ven ohledně pravidel, nesvědčí o nějaké nápravě.

No a co dál? Desítkové buggyny jsou jasné. Ale co k tomu? Snad formule? V podstatě stejná konstrukce podvozků a pohon 21,5 střída v Zero Boost nastavení. Zatím jedou tři takovéto formule. Zdeňa Jánoš a Šumachr u? taky cosi mají. Já jenom počkám na výsledky hobíků a formulí classic a pak se uvidí. Snad to formule pojede i s Johnsonem dobře!

No a abych nezapomněl, já jsem skončil šestý, Hana poslední – devátá. Teď u? nazrál čas, abych začal přemýšlet nad tou formulí s pomalým motorem, zkrátka jmenuje se to formule classic.

Tak a je úterý ráno 5.6. a u? vím, jak to celé dopadlo. Ale pojďme po pořádku.

Neděle ráno: dívám se na internetu na gumy. Vím, kde je hledat. Mám tady „bridgestovny“ od HPI dvě různé tvrdosti, jak předky tak zadky. Cena za dvě sady i s disky 1943 Kč. Pro začátek by to stačilo, říkám si. Pro jistotu listuji na Hongkongu. V sobotu na závodech měli obuty hlavně zadky zn. „Schimitzu“. Je tam výběr, a? oči přecházejí. V podstatě bych byl pro HPíčka, přemítám, co musím pořídit dál. Mám toti? k mojí formuli ještě dvě kastle navíc, tady na stole tři serva bez pacek, pro začátek st.směrné Combo (zcela nový LRP regl a „J“ motor), baterii taky nějakou najdu. Tak?e jenom ty gumy. Přemítám, říkám si, proč bych měl jezdit zase cosi nového, do čehosi cpát peníze, abych jel někde jinde!? Formuli toti? mám, ostrou formuli, open formuli s 13,5 motorem a v krabičce 17,5 motor a jak jsem mluvil v sobotu s Petrem Novotným, dalo by se to zkalibrovat s 21,5 s Zero Bosostem. Jen gumy chybí. A nikdo z těch tří, co to jezdí, je nemá navíc. Sice kalibrovat motory je blbost neb po kalibraci si mohu dělat co chci na vysílačce. Divím se, proč nestanovil jako ekvivalent pohonu classic Kořínkovo „Start Combo se 17,5 motorem“ v Zero Boost za 1500 Kč. Je to obchodní strategie proti Kořenovi?Myslím si ?e ano. V hlavě mi letí milióny myšlenek a převa?uje ta, ?e budu jezdit moji formuli a 17,5 motor LRP x 11. Do večera jsem rozhodnutý, ?e formulový podvozek od Zdenka odmítnu. Je něco před sedmou večer a čtyřka WIP RC Vsetín právě přistává u nás před domem. Bylo domluveno, ?e a? pojedou v brněnské šestihodinovky, ?e se u nás staví. Přece jen si nechávám podvozek s tím, ?e bych ho do týdne vrátil. Podvozek vypadá zcela nový. Kluci za chvíli odjí?dí, dívám se na zprávy a přemítám o gumách. Budu volat Tomovi Rajdusovi. Kdy? mu volám, je skoro devět večer. Byl toti? na dva dny v Brně. V sobotu se jely spalováky 1:10 a taky nějaké staré spalováky z dřívějších let 1:8. Domlouvalo se tam, zda se osmičky znovu o?iví. Čekám na email, jak to dopadlo.

Ale pojďme na Tomáše. Nebudu zde popisovat naši debatu, při které jsem protelefonoval víc jak dvě stovky, ale napíši ty rozhodující věci ohledně otrokovických klasiků. Gumy Bridgestovne mají v discích 12 mm šestihrany, ale ostatní formulové disky mají 14 mm.

Na F1-09 nejlépe pasují originál disky do Tamiye a Tamiya gumy. Či-li předky široké 200 a zadky jen 180 mm na F1-09.

Ale i tak se dá jezdit neb tak jedou všichni tři.

Dvě sady (dvě tvrdosti) by mne vyšly na 1200 Kč, bridgestovny taky dvě sady tvrdostí skoro na 2000 Kč. No a dalších několik dotazů ohledně Zero Boost 21,5z. Udělám za tímto rozhovorem tečku, vyjádřím se k věci.

  1. Tom mi řekl jako v?dy mnoho u?itečných věcí a to i přesto, ?e je v první řadě obchodník. Tak?e bridgestovny padly, mají jak v předcích, tak i v zadcích 12 mm šestihrany. Asi by bylo hodně pracné to celé předělávat. HPI podvozek je sice levný, ale dokoupením tuningových dílů by to snad byl nejdra?ší podvozek, ale nic moc!
  2. Tamiya gumy (bezdušáky) nejsou taky nic moc.
  3. Tady snad budu muset ještě počkat nějakou chvíli, a? se gumy zn. Schimitzu vykrystalizují.
  4. V Otrokovicích se pojede snad ještě mnoho závodů, HITy jen dva a dva ve ValMezu, ValMez asi vypustím, kdy? tak pojedu o kousek dál do Frýdku-Místku. A zbývající dva závody v Otrokovicích pojedu s hobíkem. S hobíkem mohu jet LeMans (kat. GT2), tak co budu kdesi cosi o formulích vymýšlet.
  5. Jeliko? mi mlaďoši v sobotu 2.6. pokazili iluze o slušném je?dění a mně se v pořadí o ničem nejedná, mají se nač těšit! Doposud jsem jezdil pro radost!
  6. Ještě jednou se omlouvám Zdenkovi Jánošovi, ?e mu vracím formuli. Vy víte, ?e je volná, je opravdu nepoškrábaná, je poskládaná a nejetá!Čeká na vás!
  7. Formulím sluší motory bez omezení a to omezení rychlosti udělají bezdušáky!! Tak jak by bylo zcela zbytečné u GTéček omezovat motory na 17,5 a navíc Zero Boost.