RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

14.1.2012 Hole?ov

 

Ne? začnu psát o dalším závodě v Holešově, napíši co tomu předcházelo.

Jak jsem psal v posledním reportu z Holešova, „sekl“ jsem pro tento rok s dvoukolkami. Trochu k tomu i přispělo rozhodnutí, ?e jsem man?elce koupil „hobíka“ či-li čtyřkolku od LRP neb s dvoukolákem se „prala“. Má buggynu 4WD, 1:18 4WD, tak to chtělo další pomalou čtyřkolku. Takovýto on road se jede v zimě v Holešově a jak si vrabci na naší střeše cvrlikají, tak snad v LeMánu se tito hobíci mají jet jako GT-2! V létě se hobíci pojedou v Otrokovicích a ve Val.Mezu a asi při LeMánu. Kde?to ty naše dvoukolky všude jenom „paběrkují“. Je nás málo. I v LeMánu nás přesunuli do skupiny LMP2 a to a? při posledním závodě a to se mi  nelíbilo. Beru to jako podraz. Ale LeMans no nevím, nevím. Závodů hobíků je poblí? hodně. Otrokovice 6, Val.Mez cca 5, Určice  1:18 cca 5, 7x buggyny ve Skřipově. Tak?e mů?eme být ka?dý týden na závodě. Teď ještě LeMans a buggyny v Rychvaldě a Olomouci. Je tedy z čeho vybírat.

Pojďme k hobíkom. Vymyslel jsem, ?e si pořídím to samé LRPéčko. Přemýšlel jsem i nad náhr.díly a tak jsem konal. Jak? Dle mého nejlepšího vědomí a svědomí. Jedno auto v „KIT“ či-li bez RC a elektroniky cca 2300 a k tomu celé auto „clubracer“ – to se prodává sestavené, ale navíc bez gum a kastle a to za zajímavých 1605 Kč. K tomu jednoho Johnsona a regl od LRP. Problém byl jen s reglem. Neměl jsem český překlad. Ale i to jsem „zmáknul“, tak?e…Na Holešov jsou přichystané dva hobby stroje. Dokonce i větší pastorky.

Pokud byste si hobíka chtěli pořídit, doporučuji koupit za 16 stovek clubracera, k tomu sadu závodních gum od LRP za 474 Kč a nějakou jinou kastli. Koupil jsem to při porovnávání cen ve Skřipově. (  www.jkcarsteam.com - eshop). Tam jsem nakoupil nejlevněji v porovnání s ostatními….. Dokonce mají i limitovanou sérii s karoseriemi Mercedes Benz – CLK, sice zatím v RTR-ku ale v únoru mají být i v KITové verzi, či-li bez RC a elektroniky. Jste zvědaví, jak hobík jede? To si musíte počkat ještě pár dní!

Su také zvědavý!                                                        Fanán

 

Je u? pátek 13.1., od středy jsem přihlášený do hobíků se 4WD LRPéčkem. Dnes v 16 hod. se stav zastavil na počtu 82 přihlášených závodníků. (formulí  je 15, hobíků 12). Nutí mne to napsat, ?e jsem na autě vyměnil dvě věci: měkké zadní plastové parohy za uhlíkové, parohy na man?elčině LRPéčku jsou tu?ší, asi jsou z lepšího plastu. Dále jsem vyměnil hřídel zadního kola, nebo? kolo na ní házelo či šmajdalo. Příčina? Křivě vyvrtaná příčná díra pro unášecí kolík pro šestihran.

Ještě jedna polemika. Kdy? jsem si spočítal, co jsem dal za hobíka, tak jsem tomu nechtěl ani věřit. Ale počítejte se mnou:

Hobík                                                2400

Regulátor Johnson                        1500

Nová baterie 4000nAh/35C            900                                                         

LRP gumy na koberec                     474

Servo Savöx                                     1300

Přijímač Spektrum SR300-sport 1250

Celkem                                             7074 Kč

Za tyto prachy lze pořídit i RTR-ko! S limitovanou kastlí Mercedes-Benz-CLK. Ale zde není LiPo baterie, jen NiMh a  musíte koupit elmotor Johnson či-li 1200 Kč navíc, 3 kg servo nebude taky asi nic moc!

Do mého hobíka jsem dokoupit parohy z uhlíku, ty asi budete muset dokoupit té?

tj. cca 550, dva náhradní motory á 250 = 500, jedno celé auto za 1700 – celkem 2750.

Dohromady je to cca 10000. Já jsem dostal nějaké slevy.

Obyčejné RTRko s obyč.kastí vyjde na nějakých 4000 + - a to by mělo pro začátek do hobíků stačit. Myslím, ?e na tomto podvozku nebudou ani „odcházet“ dílce. Čas to uká?e.

Tak?e zítra na závody hurá!

14.1. Holešov on road – hobby závod

Tak jsem se těšil a zdálo se, ?e to pojede, ale opak byl pravdou.

Se spektrem jsem měl takové rušení, ?e se to nedá  ani popsat. Rušení bylo asi v pěti místech a auto jelo jako „lemra“. A to i na dlouhé rovině. I přesto, ?e jsem si půjčil dokonce o tři zuby větší pastorek. Pravděpodobnou příčinou toho všeho byl nový regulátor, který mi rušil přijímač. Vše snad uká?e čas, a? tam dám nazpět stříďákový regl. Co s tím udělám, popíši při nejbli?ší příle?itosti!

Snad jen za zamyšlení stojí dvě věci. Bezohledná jízda některých jedinců, kteří si myslí, ?e dráha patří jenom jim a jedou „hlava – nehlava“ a rozbíjí auta těm druhým. Toto se dělo ve finálovkách u hobíků, konkrétně to byl Petr Macháček. Toto neuhlídá pan Magda, ale toto si musíme vyříkat my jezdci mezi sebou. Ka?dý z nás zaplatil startovné a ka?dý si přijel zajezdit a za?ít pohodovou atmosféru a ne ?e by se závodníci měli nechat otrávit takovýmto závodníkem. Něco podobného za?ívali závodníci ve formulích a co víc, tak v A skupině. Zde to nemíním řešit. Nejezdím tuto kategorie nebo nerozumím pravidlům TH a ten byl i zdrojem tohoto „rabování“. No uvidíme, jaká bude účast na příštím závodě. V B skupině jeli asi pomalejší motory a tam byla při je?dění pohoda, kluci nikam nespěchali.

Vrátím se ještě zpět do hobíků, ve kterých jely tři dvoukolky. Snad mi dají všichni za pravdu, ?e tyto oproti hobíkům přemotorované monstra zde nemají co dělat. Pokud zde jedou, musí brát ohledy na ty pomalejší modely (je to jejich kategorie) a navíc by  neměli shrábnout  „price many“ hobíkům, kterých je tam podstatně víc! A to myslím vá?ně. Toto je druhá věc, kterou jsem měl na  mysli ze včerejšího závodu.

LeMán 28.1. nejedu nebo nemám vhodnou kastli. Pojedu si u?ívat čistokrevné hobíky do Holešova, neb tam nebudou dvoukolky!