RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

Rychvald 6.8.

 

6.8. Rychvald a co tomu předcházelo

Celý týden se díváme na předpovědi počasí a kalkulujeme, jak by mohlo být v sobotu. Přes týden nic moc, na sobotu a neděli o něco lépe. Rozhodujeme se ve čtvrtek večer, ?e jedeme a přihlašuji nás dva do 4WD. Snad to počasí vyjde. Naše buggyny  jsou touto dobou ji? přichystány na tento závod. Přichystal jsem pro man?elku  i dvoukolku, co s ní jezdíme LeMans na sorex 40. Ve středu jsme byli jezdit na asfaltě, a? je nějaká změna. Man?elce to celkem šlo, plyn nastavený na 25%. To aby mohla v klidu řídit. Snad příště půjdeme na 50%, ono to asi není moc dobré jezdit takto pomalu, i kdy? nápad je nápad a já říkám, ?e zkusit se má všechno. Já to toti? zkouším z jednoho důvodu: co jezdit v zimě? Snad bychom mohli jezdit buggyny v rychvaldské tělocvičně, ale já chci jezdit v tomto termínu (první sobota v měsíci) naše osmnáctiny v Pozděchově! Druhá otázka je, jezdit 2WD nebo 4WD? Jako takové to vyjde skoro nastejno, ale přece buggy je 4WD, tak se asi koupí LRPéčkový hobbík za cca 2400. S tímto autem mů?e jezdit zlínský HIT, tak jako my dvoukolky na sorex 40. Či-li pojedeme na závod všichni tři pohromadě. Na Challenge v Holešově míním jezdit formule, mladý je asi nebude chtít jezdit.Pak zde máme další věc. Vybavit hobíka střídavým regulátorem Robitronic a motorem Johnson a na Challenge dát nějakou střídu 17,5 a jet  open kategorie. Nebo koupit formuli? No nechám těchto úvah a pojďme do Rychvaldu.

V sobotu vstávám jako obvykle ve 4 a chystám si jídlo a piji kafe. Chystám na verandu obě buggyny se vším, co k nim patři. Navíc dva stolky, dvě ?idle a pagodu. Man?elka vstává celkem pozdě. Nechal jsem ji, ráno byla toti? velká rosa jako by před chvíli přestalo pršet. Ne? oschnou koberce na trati v Rychvaldě, je zbytečné trénovat, klou?e to tam.

Cesta nám ubíhá v pohodě. Kdy? jsme na místě, vynosíme věci z auta,stavím pagodu a je rozprava. Jedeme v první skupině. Náš trénink je cca dvě kola. První rozjí?ďka je za námi, dostavuji pagodu, zabydlujeme se a ani na druhou rozjí?ďku nenabíjíme baterie. Podle zvyklostí vyjí?díme cca 1300mAh, tak?e ?ádné obavy.

Po druhé rozjí?ďce man?elce zmenšuji rozbíhavost a takté? zmenšuji příklony na př.nápravě a měním sjetý pastorek za o zub větší. Ve třetí rozjí?ďce Hana dává 7 kol!!! Ve finálovkách by bylo dobré udr?et ty sedmičky a zkrátit o polovinu dojezdové časy. Jenom?e toto byla úvaha a přání. Man?elce se líbilo, ?e auto je jaksi ovladatelné a to k lepšímu. Konečně jedeme finálovky odděleně. Hana v D a já v C, konečné uvidím, jak jede.

Na první finálovku jdeme, kdy? hlásí 5 minut do startu. Polo?ím auto na koberec, cvrnknu do plynové páčky a nic. Protáčí se prokluzová spojka. Dávám man?elce vysílačku a jdu do depa spojku přitáhnout. Je to to samé. Řeším to tím, ?e Hana startuje s buggynou tak, jak je. Spojka se trochu zahřála a fungovala, ale po třetím kole ji odvolávám z trati a s Tomem Rajdusem spojku dotahujeme a? do konce jízdy.  Zajímavé bylo to, ?e tyto tři kola byly u ní nejrychlejší. Průměr 56 vteřin na kolo. Toto jsem si uvědomil a? doma, kdy? jsem si prohlí?el výsledkovky. Ve třetí finálovce nají?dí zase šest kol, ale má čas 5:31 či-li nestihla dojet v limitu. Asi z přemíry bojovnosti bourala a končí 34 – čili poslední. Co k tomu dodat? Ka?dý závod je jiný, příště to bude lepší,snad.

A na závěr ještě já. Jezdilo se mi celkem v pohodě. Nastavení buggyn jsme měli stejné, akorát Hana pastorek 19, já 22. Od začátku rozjí?děk jsem jezdil v pohodě, první rozjí?ďka 8 kol za 6:00,9, další dvě 9 kol. Pro finálovky si brousím zuby na desítky! Zvládnu to? Věřím si, ?e ano!

První finálovka 9 kol – 8. místo, sice jsem najel doposud lepší čas ne? v rozjí?ďkách, ale pro další finálovky se musím zklidnit.

Druhá finálovka –konečně je tam ta desítka a celkem slušný čas 6:27, toto stačilo na 5. místo. Zlepším se? Před třetí finálovkou sleduji jízdu man?elky. Startuje z prvního postu, ale ta nervozita je opravdu velká. Hned v první zatáčce jí všichni ují?dějí. Sna?í se je dohnat. Jak ji tak sleduji, vidím, ?e je zklidněná, kdy? jede sama.Chce to jen jezdit, sbírat zkušenosti.

A začíná třetí moje finálovka – cítím se skvěle. Pro finálové jízdy startuji a? ze šestého místa, tak?e mám dost času se připravit na první zatáčku před roletou. Je tam valná hromada, té se vyhýbám a upaluji, co to dá. Jedu v pohodě, věřím si, bojuji, párkrát si s kýmsi prohazuji pořadí. Hlásí poslední kolo. Jedu na druhém místě, kdy? v poslední zatáčce mne sestřelí auto, další do nás ještě najede a je vymalováno. Cílem projí?dím jako čtvrtý, ti dva přede mnou. Celkově končím s pořadím 9, jako pátý v C skupině. Čekal by to někdo?

Po první finálovce jsem musel koupit nové křídlo, originál byl příliš křehký a toto byla jediná investice tohoto dne (160 Kč). Jinak jsem stačil zaregistrovat, ?e LRPéček jezdilo 9 nebo 10 ze 34. Dokonce dvě jely v B skupině. Jestli jely nějaké Ačko, nevím. Mohu říci, ?e buggy od LRP je celkem dobrá volba. Závady, které jsem popisoval, jsou z výroby, viz strhlé závity v kamenech řízení – nahradily se novými a doporučuji koupit nové, jiné šrouby do zásoby. Ty šrouby byste měli po?adovat pevnostní alespoň 8.8! Ještě upozorňuji, ?e tyto šrouby koupíte ve speciálních prodejnách se spojovacím materiálem. Ty dva exponované díly se u? vyrábí jako tuning z hliníku či duralu. Jedná se o kameny řízení a „C“ huby. Ale bohu?el do republiky ještě nedorazily.

Počasí: zamračeno, chvílemi svítilo slunce, bez větru, dusno.

Tak to je pro tentokrát vše, za týden, pokud bude slušné počasí, bychom chtěli jet na sranda dvoudenní závod do Skřipova.