RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

3. skřipovský závod 23.7.2011

 

3. skřipovský pohár sobota 23.7.2011

Celý týden před závodem prší a je nevlídno. My sledujeme na počítači předpověďní mapy s počasím a ty říkají, ?e ve Skřipově by mělo přestat pršet v pátek kolem 20 hodiny. Jsme rozhodnuti, ?e v sobotu jedeme. Dokonce i náš Fany v předstihu očistil buggynu a navíc v pátek odpoledne, kdy? u nás ji? nepršelo, tak začal zabíhat nový motor GRP a já mu u toho prý mám asistovat! Budi?!

Akorát jsem mu řekl, ?e zítra mu mechanikovat nebudu. A navíc mám na mechanizování naše dvě E-buggyny, tak?e mu bude mechanikovat man?elka.

Fany se po rozjí?ďkách propadl na 12. místo ze 14. Ve vylosované B semifinále jsem to neviděl nijak rů?ově na postup do finále. Leda ?e by někdo  před ním vypadl a nedojel. To se taky stalo! Kvůli baterkám v buggyně odstoupil Ludvík Kurečka, jasný finalista a aspirant na bedně! Tak?e Fany jel finále a tady svojí jízdou ujezdil 10. místo. Opravoval jsem man?elčinu buggynu, tak jsem viděl asi posledních 10 kol a často boural. Devátý Zdenek Jahoda jel pomalu a na jistotu a dal mu ještě jedno kolo.

Pojďme na ty naše malé prcky!

Doma jsem předělal trochu geometrii (na obou buggynách jsem zmenšil příklony na kolech) a u mojí jsem vytáhl oboje stabilizátory. Těšil jsem se na tento závod a man?elka takté?.

Do Skřitova přijí?díme o půl osmé a to se ještě netrénuje, tra? je měkká a posypaná pilinami. Domlouvám se s Ví?ou Kubánkem o tréninku samotných buggyn 1:10 před rozpravou na 7-10 minut.

Tak a jdeme na rozjí?ďky. Hana jede 3 x 5 kol, dokonce dvě rozjí?ďky jede v průměru pod 65 vteřin. Oba zjiš?ujeme, ?e oproti minulému závodu je to malé zlepšení, cca o 5 vteřin. Uva?uji, ?e by se jí alespoň jedna finálovka, mo?ná i dvě podařilo najet 7 kol. To byla úvaha, realita byla jiná. Všechny finálovky po pěti kolech a průměry na kolo  79-84 vteřin. Pro nás oba velké rozčarování. Snad na přijdeme časem po závodech Rozhodně v autě to není! Jsou to „ruka a hlava“!

Noa já? Rozjí?ďky 3 x 7 kol za 5 minut jízdy. Všech pět nás (kromě man?elky) najelo alespoň v jedné rozjí?ďce 7 kol. tedy bitva jak se patří.

Pořadí pro finálovky: 1. Jakub Vícha Šumachr 2WD

                                   2. Dušan Vašíček Associated 2WD

                                   3. Leoš Bulva Asso 4WD

                                   4. já LRP 4WD

                                   5. Michal Andrlík Asso 4WD

                                   6. Hana LRP 4WD

Já jsem se lepšil ka?dou rozjí?ďkou, by? v?dy o pár vteřinek a ve skrytu duše jsem chtěl porazit Leoše  Bulvu. V první finálovce na něho ztrácím 2 vteřiny, druhá získávám 13 vteřin a ve třetí získávám 8 vteřinek.

Konečné pořadí: 1. Jakub Vícha 2 body (1+1)

                             2. Fanán Stodola 4 body (2+2)

                             3. Dušan Vašíček 5 bodů (4+1)

                             4. Leoš Bulva 5 bodů (2+3)

                             5. Michal Andrlík 9 bodů (5+4)

                             6. Hana Stodolová 11 bodů (6+5)

Tak?e jak je vidět z rozepsaných bodů za pořadí, byla to bitva o ka?dý bodík, o ka?dou pozici.

Co dodat? Slabší účast byla způsobena taky tím, ?e se v Olomouci jely buggy 1:10, tak?e příště se určitě pojede ve větším počtu. Já jsem byl s autem spokojený, nic jsem neulomil, nic neztratil, man?elka ztratila jeden šroubek a tím jí vypadl kardan z př. diferáku.  Pozitivní zpráva je, ?e LRPéčko k těmto podvozkům u? začalo vyrábět tuningové  (duralové) kameny řízení a „C“ huby. Jediné tyto dvě věci byly slabou stránkou tohoto podvozku!

Takté? bylo dobré, ?e jsem poopravil továrně nastavenou geometrii a trochu jsem laboroval s výchylkami na vysílači. Myslím, ?e jsem pro „moje ruky“ upravil ovládání modelu k lepšímu! Mohu říci, ?e jsem si opravdu tento závod u?íval. Škoda jen, ?e man?elce nevyšly finálovky. Snad příště! Ale co vím, určitě ji tento výsledek natolik nerozhodil, ?e by s je?děním „sekla“.