RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

68 HIT

28.1.2011 68 HIT v ?elechovicích – kategorie ECCO 2WD

Z důvodu absence redaktora Ajgora na závodech jsem se rozhodl, ?e napíši report o trochu opomíjené kategorii Ecco 2WD. Jak a proč tato kategorie vznikla, popisuji od začátku na vizovických stránkách v sekci články 1:10. Jistě kdy? tam zabrousíte, mnohé pochopíte.

Ale pojďme k tomuto závodu. V přihláškách nás bylo celkem 7, jenom?e sobotní ranní mráz byl proti. (na Vsetíně -16°C.). O půl sedmé ráno volá Roman Štalmach, který nás měl ve Vizovicích přibrat do auta, ?e nenastartoval auto (v pátek jsem mu ještě posílal email, a? auto přikryje dekou a nechá bě?et do rána motor). Tak?e budím man?elku a ta nás odvá?í do ?elechovic. Do naší kategorie „eko“ se prezentujeme pouze tři: Jirka Hrabec, náš Fany a já, další dva Kavánek a Groch čekají na R. Štalmacha, který jim měl oběma „půjčit“ gumy SOREX 40. Ještě, ?e tito dva si přivezli navíc jako druhou kategorii Formuli.

Teď Vám vysvětlím, proč Kavánek a Groch čekali na gumy SOREX 40. Gumy SOREX začínají číslem 20 a po číslech 24, 28, 32, 36 a 40 se uzavře celá řada. Tak tedy bezdušáky SOREX 20 – jsou nejměkčí a SOREX 40 jsou nejtvrdší a ty my máme předepsané u zadokolek F 103GT  pro zadní nápravu. Teď si mnozí z Vás říkáte, ?e jsem to asi nějak popletl. Nepopletl!! Vloni v zimě jsme jezdili na zadku DUNLOP 20 a předky o něco tvrdší. V předcích byl problém se trefit do správných gum. Problém byl i se zadkama, proto?e kdy? se v tělocvičně trochu po ránu „oteplilo“, i ty dunlopy někomu přestávaly dr?et a šlo se na tvrdost 22-24, nehledě na to, ?e v této závislosti se laborovalo i s předky! Či-li kdo neměl tašku gum, ten se pořádně ani nesvezl. Kdo se „trefil“, ten ostatním ují?děl. A rozdíly v najetých kolech byly velké mezi „špičkou“ a „slabčáky“!

Kombinace SOREX 40 a něco na předek se testoval při ostrých závodech po celý rok. Na koberci i na asfaltě. Toto všechno vymyslel a realizoval Roman Štalmach ze Vsetína. Pro zimní sezónu jsme tuto „naši“ ecco kategorii SOREX 40 protlačili do HITu v ?elechovicích. Ti, kteří tomu nevěřili, si mohli do tého? HITu protlačit starou kategorii 2WD Open. Neprotlačili, asi nechtěli. Neměli zájem a čekali na první závod „naší“ kategorie,jak vyhoříme! Všichni zúčastnění závodníci z ostatních kategorií se na nás přišli podívat, jak ti úspěšnější budou alespoň „driftovat“ a ti méně úspěšnější na koberci budou šaškovat v hodinách a chudáci nasazovači se uběhají od nasazování. Tito senzace chtiví diváci chodili i na další dvě rozjí?ďky a tři finálovky ?e „něco“ uvidí, ale nedočkali se. Spíš nevěřícně kroutili hlavami a zcela nechápali!

Ještě Vám zde napíši jednu věc. Stavební pravidla jsou zcela jednoduchá. Podvozek typu Tamiya F 103GT nebo podobný, zadní gumy pouze SOREX 40. Přední gumy vůbec neřešte, pou?ijte sjeté gumy z kategorií Stock a Super Stock. Vyjdou Vás na pár korun nebo i zcela zdarma od kamarádů a motor jakýkoliv, který najdeš doma v šuplíku!

Teď se konečně vrátím k reportu ze sobotního závodu.

První rozjí?ďka ve třech Hrabec, Fany a já proběhla zcela hladce. Před další rozjí?ďkou přifrčel Roman Š. jako by se nechumelilo, půjčil těm dvěma zadní gumy a rozjí?ďky byly u? v šesti a bylo to zajímavější! Důvod, ?e Roman nepřivezl invalidního Ondru na vozíku, byl vysvětlen tím, ?e on přijel jiným autem! Ale v průběhu celé soboty za námi přišlo 4-5 lidí, ?e takový závod.podvozek mají doma a co je k tomu ještě potřeba! Já osobně věřím, ?e do konce sezóny (zbývají ještě tři závody) budeme u? jezdit na dvě skupiny. No a teď se přehoupnu do finálovek. To, ?e se oba nováčci velice rychle mezi námi „aklimatizovali“, svědčí o dobré volně gum, myslím tím vzadu SOREX 40 a na předcích nějaké jeté dvacetsedmičky.

Teď Vám uvedu jaké bylo celkové pořadí po finálovkách (počítaly se dvě nejlepší ze tří), kolik kdo najel kol, za lomítkem je pořadí ve finálovce a jaký kdo jel motor:

  1. Jirka Hrabec jezdí za Vizovice             22/1 + 22/1     21,5z střída
  2. Roman Štalmach 2WD Vsetín             21/2 + 21/2     12z střída
  3. Ivo Kavánek Zlín                                21/3 + 20/4     12z střída
  4. Fanánek Stodola RC auta Vizovice     21/3 + 20/4     17,5z  střída
  5. Jiří Groch RC MCC Brno                   20/5 + 21/4     Johnson
  6. Fanán Stodola RC auta Vizovice         18/6 + 20/5     12z střída

Všichni jsme jeli podvozek F 103GT, jen Jirka Hrabec nasadil XRAY X10. Tak?e tady vidíte, ?e vyrovnanost mezi závodníky je obrovská, respektive bezdušáky SOREX 40 tuto kategorii přivedly k velké vyrovnanosti mezi námi. Já osobně jsem měl při závodě určité problémy s elektronikou, měl je i náš Fany a  jedenkrát je měl i R.Štalmach. Na co jsme přišli, tak to popíši v článcích 1:10 na RC auta Vizovice a určitě jsem zvědavý na další závod, zdali se naše bádání potvrdilo.

I v letní sezóně budeme SOREXy jezdit, jak ve ValMezu (tam mechy vůbec nefungují), tak i při LeMans sérii, kde je vypsaná jako čtvrtá kategorie SOREX CUP 40. Tak?e Vy, co budete spekulovat, jestli se na tuto kategorii dáte, tak neváhejte. A uvidíte, ?e jedny SOREXY40 Vám vydr?í celou zimu na koberci, pak i v létě na asfaltě! Cena za pár SOREX 40 je cca 250 Kč. Tak to je vše, co jsem Vám chtěl říci, ale na závěr polo?ím ještě jednu otázku. Napadlo Vás proč u nás Formule za?ívají takový Boom? Jednoduché vysvětlení mám: proto?e zde nikdo nic nepředepisuje!! Stavební pravidlo z Brna se vlezlo do jedné krátké věty a zní: aby se to podobalo formuli a dej tam motor, co najdeš doma v šuplíku“.

Mějte se nějak sorexově. Ahoj

                                                                                  Fanán Stodola z Vizovic

 

Jak jsem slíbil, popíši, co mi dělá auto a nevím proč.

Obě auta (dvoukolku a formuli) jsem provozoval v?dy na nějakých 70-80% na plynu. A i při tomto, kdy? jsem někam narazil, tak se mi vypnulo auto. Jedno či druhé. Ve většině případů jsem ho musel v?dy znovu spárovat. Toto mi vrtalo hlavou, ale nejen mně. Dokonce, kdy? jsem hýbl trimem plynu, tak se auto rozjelo. Sobotní závody jsem dal hned ráno 100% plynu a začaly problémy při druhé rozjí?ďce. První rozjí?ďku jsem jel opatrně. Auto mi z ničeho nic začalo couvat nebo se nechtělo rozjet vůbec, prostě hrůza. Ale proč? Šumachr má ten samý regl i motor. Dokonce i našemu Fanymu se dvakrát stalo, ?e najel na poklici a auto mu přestalo jet. Musel auto vypnout a znovu zapnout a jel dál! Co s tím k sakru? Toto se stalo i Šumachrovi a začal přemýšlet a po závodech přišel na to, ?e sní?í minimální omezení voltů na minimum, proto?e z baterií 5000mAh vyjí?dí sotva 1200mAh. Uva?uje tak, ?e se motoru (12z bezsenzorová střída) nedostává patřičných voltů. Snad je to i správná úvaha, ale já doma uva?uji dál, co tímto získám. My tři toti? jezdíme takové „plečkové – levné lipolky“, by? mají 5000mAh, já jsem jel se 20 céčky, Šumi a náš Fany max. 30C. Navíc tyto baterie mají vysoký vnitřní odpor „12“, kde?to drahé závodní lipolky mají vnitřní odpor jenom 3. Tak?e moje úvaha je, ?e na sobotu do Holešova koupím drahé závodní lipolky s vysokými céčky a co nejni?ším vnitř. odporem. Jak to bude vypadat a jak dopadnu, napíši v dalším reportu.

Zde je alespoň vidět, ?e ten, kdo chce ušetřit, tak to draze odskáče a to je můj případ! Snad Vy, kteří jste měli takovéto problémy a u? je nemáte, byste mohli poradit!

 

                                                                                              Fanán