RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

16.11.14 trénink 1:14 v Pozděchově

 

16.11.2014 volný trénink buggyn 1:14 v Pozděchově

První trénink jsem byl nucen pro malý zájem zrušit. Ale nakonec jen, co jsem ho zrušil, se mi přihlásili „dva“, ?e by přijeli a ?e je to škoda … a kdesi cosi. V emailech, které jsme rozesílali všem mo?ným i nemo?ným zájemcům, jsem výslovně psal, aby ve spodní liště pro odpovědi dali vědět, jestli přijedou či ne. Udělal tak okam?itě Tony a Karlos, později i P.Sekula s 2 wd buggy 1:10. Některých jsme se dotazovali sms zprávou, vše skoro marné! Den před tréninkem se mi ozval pan Jemenka z Vizovic, ?e se přijede  podívat s dětmi, i kdy? mají úplně jiná auta. V pátek mi volá i Martin Beníček. Ten zas, ?e by přijel u? v sobotu potrénovat s 1:18 MT od XRAYe, kterého oprášil z dob, kdy jsem tyto jezdili v ?elechovicích.

Byl jsem rozhodnut uskutečnit tento trénink za ka?dou cenu, chtěl jsem vyzkoušet nové uspořádání překá?ek a té? to, ?e pojezdíme a pokecáme, pozvymýšlíme něco nového a co koho trápí anebo „hřeje“!

Tak?e je sobota večer 15.11. a my s man?elkou vyrá?íme do Pozděchova. Potřeboval jsem upravit  něco na klopence, měl jsem vše přichystané, tak?e to šlo „šup na šup“. Pak jsem si natáhl koberce, vytyčil tra? a u? přijel Martin se sedmiletým Davidem. Pomohl mi nanosit překá?ky a zavěsit zbytek klopenky a mohli jsme jít „na věc“. Davidovi půjčuji „plas?áka – hobíka“. Jen?e ouvej! U hobíka nejde stáhnout plyn a na malého kluka začátečníka je buggyna příliš rychlá. Jdu pro mého „profíka“, stahuji plyn na 10%. Ukazuji mu, jak se jede po trati. Předávám mu vysílač a nechávám ho být, a? si zvyká a jezdí. Myslem jsem si první chvíle, ?e se bude muset hodně dlouho učit, ale opak byl pravdou. Po půlhodině mu to začalo „jít“, po hodině u? jezdil 20% na plynu. Myslím si, ?e u? po této době by  to mohl zkoušet s hobíkem, jen by musel opatrně dávkovat plyn. Nebo by bylo pro začátek dobré hobíka jezdit na NiMh pětičlánek!, aby byl „hobis“ pomalejší. No snad by nebylo špatné jezdit LiFe-čko (6,6V). Co jsem měl ještě informaci od Martina, tak na vánoce by měla být buggyna i zde! Po 21.hodině všichni odjí?dí domů do Nivnice. Já zůstávám a budu nastavovat naše dvě buggyny včetně hobíka!

Ráno vstávám a měním u hobíka olej v zadních tlumičích. Jako první po osmé hodině přijí?dí Jemelkovi. Děcka vlečou ka?dý svoji tašku, v ní má ka?dý off roada – kluk cca 1:16 Himoto MT, holka 1:18 buggynu Bang-Bang! No je tu nějaká snaha  předvést své umění! Půjčím jim svého profíka s plynem na 10%. Je vidět, ?e umí trochu jezdit, kdy? mají „svoje“ auta, ale „ profi“ je prostě profi! Měním vyjetou baterii a plyn zvyšuji na 20 %. I toto děcka zvládají. Zkouší to i otec. Jde za mnou, zda bych mu nepřidal na plynu. Není problém! Dávám  30%. Všichni tři si to pochvalují. Snad i tady je rozhodnuto!

Mezitím přijí?dí Hipíši (Tony a Jakub Hyblerovi). Oba u? dávno nejsou amatéry, i kdy? Kubíkovi je teprve 5 let! Jako další je u Petr Sekula se svojí buggynou 1:10 2wd od Losi Team. Domlouvám s ním, ?e zde mů?e jezdit, ale nesmí překá?et čtrnáctkám.

Jak tak jezdíme a trénujeme, tak i „tlacháme“, zkrátka kecáme co a jak. Petr si půjčuje čtrnáctku a je mile překvapen jízdními vlastnostmi tohoto auta. U? dlouho přemýšlel, ?e si ji pořídí, ale pořád otálel. Snad toto, ?e si ji mohl vyzkoušet a otestovat, mu pomohlo, ?e si ji koupí. A bude to „Losi“! Alespoň budeme porovnávat jízdní vlastnosti. Večer se dívám do přihlášek na příští neděli a on je u? přihlášený. No to nabralo rychlý spád!!!

Jako poslední přijel Zdeněk Jahoda z Nivnice. Navíc si dovezl Durangop 4wd 1:10.

Tady vidíte, proč jsem byl rozhodnut tento trénink uspořádat. Oplatilo se mi to, jen čas uká?e, kolik nás bude do konce roku. Bude nás u? 20?

 

P.S. Zapomněl jsem na man?elku, ta v?dy vyjezdila baterii a jela zase domů. A kolem poledne dorazili Pekaři, oba Tomášové. Mladý se nemohl naba?it je?dění, dokonce jsem mu půjčoval baterky a ne a ne, aby buggynu půjčil tátovi. Táta prohlásil, ?e je nucen si koupit alespoň hobíka. ?e by další buggynář? Ze zdravotních důvodů musel odřeknout svoji účast Karel Kostka. Tak?e, kdy? to všechno spočítám, tento trénink se určitě oplatil! Za celý den nikdo nesháněl ?ádný náhradní díl. Zajímavostí bylo uspořádání elektroniky z buggyně u Tony Hyblera , má to u? i Zd. Jahoda!

 

Fanán