RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

43.HIT 14.2.2009

43. HIT 14.2.2009 v ?elechovicích

Stav přihlá?ených závodníků do 43. HITu dával tu?it, ?e nás bude hodně. Konečný stav ? 94 závodníků!
V sobotu ráno, ač celou noc sně?ilo, se nás prezentovalo 88, přijela i celá Ostrava, Rychvald, Marek z Mor.Třebové, Milan a Ví?a Parákovi a opět redaktor masters. Navý?ení závodníků bylo i v na?í kategorii 2WD. Přibyl mladý Karel Miku?, Roman Krejčí z Rychvaldu a podruhé se zúčastnil i Draho? Čevela. Tak?e počítadlo v na?í kategorii se zastavilo na čísle 10.
Já namlsaný třetím místem z minula, jsem přemý?lel nad dne?ní strategií. Ale co mohu vymý?let, kdy? nevím, jak bude vypadat tra?. A byla velmi rychlá. Nechal jsem 17.závitový motor z minula, ale motor se mi velice hřál, navíc mi to předkem klouzalo. Ma?u předky (27 Také off), přehazuji táhla řízení do jiných dír. Trochu se to zlep?ilo. V první rundě ? páté místo. Na druhou rundu dávám na předky dvaadvacítky, ma?u je v domnění, ?e budou lépe sedět. To jsem si dal!!! Ka?dý rychleji projetá zatáčka způsobila, ?e jsem ?válel sudy?. Při závodě dávám daleko men?í výchylky na řízení, ale sudy válím stejně dál. Končím devátý, tě?ně před Ondrou Macháčkem. Na předky vracím 27. Auto mi při závodě nebrzdí tak, jak by mělo. Po třetí rozjí?ďce jsem skončil opět 9. Jdu za Tomem Rajdusem, aby mi po?těloval regulátor. Zji??uje, ?e mám povolenou přední nápravu. Tak proto se mi v?dycky v zatáčce zdvihalo vnitřní přední kolo. Sice auto brzdí minimálně, spí? blbě, nechávám to tak.
Čtvrtou, pátou a ?estou finálovou končím na devátém, sedmém a sedmém místě. Celkově vyhrál ?umachr 4 body, druhý Miku? 9, třetí Jaremejko 11, čtvrtý Jano? 14, pátý Hrabec 14, ?estý Čevela 18, sedmý Sekula 25, osmý já 27, devátý Krejčí 30 a desátý Ondra 37 bodů.
Já jsem své umístění po závodě konzultoval se ?umachrem a ten mi doporučil?. jiný motor. Jaremejko jel 23z, Jano? ten samý, tak?e tady je asi podstata věci. Minimum otáček a vět?í krou?ák. Navíc ?umachr jel v poslední rundě obyčejného Johnsona a světe div se, ne? se mu povolil pastorek, tak nad námi do půlky závodu vedl ? jezdil na prvním místě. Byl akorát o 0,2-0,3 sekundy pomalej?í ne? se svým závodním motorem. Měl tam 14z. pastorek a říkal ?e by ten motor zvládl i 15 zubů! O tomto se mů?ete přesvědčit, kdy? kouknete do výsl.listiny.
Já se zde je?tě zmíním o čistotě je?dění, o dávání přednosti rychlej?ím autům. Tady to prostě neberte jako ?patný návod ode mne, ale jako holá fakta. V na?í kategorii 2WD se v?ichni mezi sebou známe a nebouráme mezi sebou úmyslně. Proto mezi námi ?gentlemany? zcela vymizelo nějaké to čekání na vybourané auto. Stane se to.Věřte mi, ?e rychlej?í auto v?dy předjede to pomalej?í a pilot pomalej?ího auta musí pochopit, ?e je v nevýhodě. (Zde nemluvím o nará?ení zezadu. Za jakékoliv najetí zezadu by měla následovat tvrdá penalizace!) Mezi námi toti? nejezdí ?ádní amatéři ? začátečníci, proto jsem třeba při posledním závodě nesly?el, ?e by si někdo s někým vyřizoval ?účty?. V?ichni se známe a víme, ?e to neděláme mezi sebou úmyslně.
Něco jiného je, kdy? v jedné kategorii jsou 3-4 skupiny a ta poslední nejslab?í skupina jsou naprostí nováčci a mezi nimi mají jet i pokročilí závodníci. Ono takovýto rozdíl je vidět v první desítce závodníků, kde nasazovači nemají skoro ?ádnou práci!
Necháme se překvapit, jestli se k na?í kategorii někdo přidá.
Ahoj
Fanán