RC Auta Vizovice z.s.
Pravidla
Soutěže
Články
Staré články

Město Vizovice
Vizovice

22.9.12 Otrokovice HIT

 

22.9.2012 Otrokovice 84.HIT

Ji? delší dobu se v Otrokovicích nic nedělo. Byla přestávka nebo pršelo anebo jsme byli všichni tři s buggynama ve Skřipově. Buggy mají u nás toti? prioritu. Sice jsme předposlední závod ve Skřipově z rodinných důvodů nejeli, tak jsem koukal po kalendářích, kde je nějaký závod. Volba padla na 84.HIT a zase rod.důvody. Domlouvám se s Romanem Š., aby se pro mne zastavil. Klaplo to. Já pojedu F1 classic a navíc pojedu FS-ko (Štalmachův Fšeštok), na ten beru man?elčino auto i s vysílačkou, nebo? ta by odpoledne mohla přijet a v této kategorii co já rozjedu, ona dojede. Prioritu u mne je Formule classic s „J“ motorem. Vcelku jsem překopal naše „on roady“ neb silné tříďáky jsme potřebovali do buggyn. Do hobíků jsem nakonec dal 12-ti závitové střídy a tím jsem se degradoval. Snad jsem u? někde dříve psal, ?e hobby jezdit nebudu…

A ještě jedna moje polemika. Buggyny se všude jezdí OPEN. Dokonce se to nejede ani podle značek, ve kterých jsou rozdíly! Většinou se koupí buggyna, nacpe se do ní nějaký stříďák a jedem. Hlavní věcí a oblibou buggyn je to, ?e zde ka?dého půl roku nemusím nic nového kupovat, co mi pořadatel předepíše! A to je podstata závodů.

No, ale pojďme závodit. Ráno přihlašuji obě auta a jdu je projet, či nějak nastavit. Jedno je 4wd a druhé 2wd. Je chladno a fouká studený vítr! Je to dle předpovědi počasí, ale odpoledne má být přívětivěji! To se taky potvrdilo.

Jeliko? jsem na asfaltě u? dlouho nejel, lovím v paměti, co dělat s auty. Jedu je obě, tak nad tím ani nepřemýšlím. Auta jedou zhruba stejně, ale na finálovky mi začínají klouzat. Přestávám mazat a je to lepší. Vylézá sluníčko a klou?u se opět, musím jet opatrněji. Vcelku se mi daří v?dy dojet do cíle! Sice v?dy na chvostě, ale jsem spokojený. Hobíka jsem ani nechtěl zrychlovat, to bude zále?et na man?elce, já do svého FS určitě dám ten největší pastorek.

No a to Formule? U té mám jako v „classicu“ pouze Johnson motor a určitě to na ty stříďáky 21,5 stačilo. Chtělo to jen lepší gumy, po kterých se musím poohlédnout. Jel jsem Tamiye soft (označené „W“), chtělo by to na asfaltě trochu víc přilnavosti. Nevím, co to bude dělat na koberci. Ještě jedna poznámka. Klasici jedou výhradně na bezdušácích!! A s 21,5 motorem v nastavení Zero Boost nebo „J“ motor. Či-li kategorie, do které nemusíte nijak moc investovat a zajezdíte si, neb mají všichni stejný pohon a gumy bezdušáky taky moc nestojí. Hlavně dlouho vydr?í, ne? je sedřete. Hlava a ruky – to je to hlavní, co zde rozhoduje.

Kategorie Fšeštok – ta zase spočívá v tom, ?e zde mů?ete jet s čímkoliv 4wd, 2wd. Třeba i open či stock nebo hobík. Podstata závodění je v tom, ?e první rozjí?ďka se jede na nejrychlejší kolo. Pak se nastaví na počítači nějaký čas, v?dy o nějakou vteřinku kratší, ne? byly nej kola. V Otrokovicích to bylo 16 vteřin! Další dvě rozjí?ďky se jednou na tzv. kalibraci a ta spočívá v tom, ?e si na vysílači upravujete rychlost vašeho auta. No a finálovky se jedou tři u? naostro. Kdo jede kolo rychleji ne? je nastavených 16 vteřin, tak mu ho počítač nezapočítá. A takových bylo hodně, hlavně se spěchalo v posledním kole ka?dé finálovky. Nejhorší jízda z těch tří se škrtá a ostatní dvě se sečtou (kola+dojezdové časy) a tím vznikne pořadí. No a toto je podstata fšeštoku! Je to pro ty, kteří nechtějí investovat hodně peněz a nebo mají nějaké to auto ji? doma. Já jsem jezdil kola za nějakých 18-19 vteřin, či-li jsem byl pomalý a tím i na chvostu – 5/6. Je to sice „blbina“, ale neka?me iluze Romanovi, který to vymyslel. Kdy? „mne budou svrbět ruce“, tak se tohoto bláznovství zúčastním. No a kdy? jsem tam kdesi vzpomněl man?elku, tak ta dojela na poslední rundu, tak si ji i odjela. Mimo jiné v hobících jela přítelkyně Toma Brodského, tak budeme přemýšlet, co dál.

Pojďme na formule. Tuto „classic“ kategorii jsem jel poprvé. Vcelku jsem se na to chystal. Byla slabá účast – tři classici a Toník Hráčků se svým openem13,5z. P.Novotný a Tom Brody se střídama, já Johnson motor. Ráno to vypadalo fajn. Jezdil jsem sice nové auto, ale líbilo se mi to. Odpoledne svítilo slunko a začal jsem se klouzat, byl jsem hlavně v zatáčkách dlouhý.

A pořadí: 1. T.Brodský, 2. P.Novotný, 3. T.Hráček – ten mne pojezdit celkem o 0,06 vteřiny, tedy já na první závod classiců čtvrtý! Chce to jenom o něco lepší gumy nebo několik druhů! Pokusím se je sehnat.

V neděli ráno (v 5 hodin) jsem myslel, ?e se vyvrátím, jsem na počítači a nevěřím svým očím. Na RC Zlín u? byly výsledky!

Na závěr: je mi zcela jasné, ?e u těchto dvou kategorií nás nebude přibývat, ale vy co máte nějaké auto, zkuste fšeštok nebo formuli CL.

 

                                                                                              Fanán