Tak vá?ení a milí!
Jsem tu opět a budu reportovat následujících sedm závodů této zimní ji? osmé sezóny seriálu Závodů ve Valašském Království (ZVK), které pořádáme v Pozděchově.
Nyní se vrátím za začátek k prvnímu závodu ZVK, který se odjel v sezóně 2004-2005. První rok jsme odjeli celkem devět závodů, druhý a třetí ročník po šesti, co? je u? 21 závodů. Další ročníky se celkový počet za sezónu ustálil na 7 závodech, či-li je jich odjeto dalších 28 a s naším prvním letošním závodech v sobotu 12.11. jsme jejich počet zaokrouhlili na rovných 50! Překvapilo vás to? Určitě. Zkuste zalistovat ve výsl. listinách ZVKáčka a zavzpomínat, kdy jste začali jezdit a spočítejte, kolik máte vy sami odjeto ZVKáček.
Tak?e osušte slzu nostalgie a pojďme na tu padesátku!
31 prezentovaných závodníků do čtyř kategorií je vcelku slušná účast. Premiéru si odbyly FORMULE za účastni čtyř pilotů, kteří se poskládali do celkového pořadí takto:
1. Lukáš Diblík, Jabloňany 136 kol
2. Milan Parák, Břeclav 131 kol
3. Tomáš Brodský, KM Vsetín 128 kol
4. Tomáš Halász, Kopřivnice 114 kol
Tato nová kategorie se jela s amatérsky vyrobenými podvozky. Zajímavé bylo i to, ?e z formulí neodpadávaly ?ádné díly a ani šroubky a poka?dé všichni dojeli do cíle!!! Dalo by se říci, ?e zde byly tři rozdílné konstrukce podvozků. Hlavní konstruktér Lukáš Diblík po zásluze zvítězil, v?dy? je to čistokrevný dvoukolkář.
Dvoukolky jelo celkem 8 závodníků ve dvou skupinách. Jak rozjí?ďky, tak a finálové jízdy. Toto rozdělení byl od pořadatele „dobrý tah“ a pořadí bylo následující:
Zde první čtyři bezkonkurenčně nejrychlejší.
Skupina B zde u? byly větší rozestupy v počtu najetých kol. Ale je vidět, ?e o tuto rychlou kategorii je neustálý zájem od nováčků.
Nejpomalejší kategorií ale nejvíce obsazovanou 13 závodníků jsou 4WD se st.směrným motorem MIG 280 anebo letošní první závod měly premiéru i malé stříďáčky AMMO 2650. Zde jsem nezaregistroval ?ádné problémy, ani stí?nosti, ?e ten či onen je rychlejší. Do budoucna věřím, ?e stříďáčky budou převa?ovat a 280 vytlačí!
Zde je vidět velká vyrovnanost, zpestřením zde byl Ondra Hrbáček ze Vsetína
V této skupině vyčnívali první tři závodníci, zbývající čtyřka se tak nějak „prala mezi sebou“. Pan Hrnčíř přešel do pomalejší kategorie a udělal jenom dobře. Já jsem se o auto dělil s man?elkou s tím rozdílem, ?e man?elka jela 40 % plynu a já 90 a 100 % . Do příštího závodu u? bude mít svoje auto, tak?e si pojede „na svoje triko“. Adam Halász se lepší závod od závodu, sice po malých krůčcích, ale… Tento závod zcela nevyšel Petru Nesládkovi, podle mého ho zlobila elektronika.
Čtyřkolky Open:
Zde jela stará garda 6 závodníků a daly se opět očekávat velké boje.
Rozdíl mezi prvním a druhým 7,44 vteřiny za 30 minut jízdy – zde není co dodat a Martin Kratochvíl na třetím místě jim nedal taky nic zadarmo. Sledoval jsem boj o páté a šesté místo, kde Filip získal jedno kolo na Fanyho za 30´.
Ještě ne? skončím, zveřejním rozdíly mezi kategoriemi u prvních jezdců:
U open kategorie všechno neomezené a 2 WD, Formule a 4WD motor Mig 280 nebo střída AMMO 2650. U všech kategorií povoleny LiPo baterie 7,4V/2s.
Ještě se vrátím ke stavbě dráhy. Stavili jsme ji v pátek večer, postavili jsme ji širokou a plynulou. Celkem 6 skupin jsme poskládali tak, aby nebyly problémy při nasazování nebo byly co nejmenší. Problémy jsme eliminovali ještě tím, ?e byly pouze čtyři posty pro nasazovače oproti šesti v loňské sezóně. Budu se sna?it tyto čtyři posty uchovat i na příští závody, nebo? toto se nám osvědčilo.
Pro ty, kteří jste zapomněli přijet nebo se k nám do Pozděchova chystáte, ještě dobrá zpráva. Ze sedmi odjetých závodu ZVKáčka se škrtají dva nejhorší výsledky.
Na závěr chci poděkovat klukům z Břeclavi a Polné, ?e nám v pátek večer vypomohli při potí?ích s baterkou v naší velké Fabii.
Fanán